اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی:

سالانه به ارزش 30 میلیون دلار فرش صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه به ارزش حدود 30 میلیون دلار صادرات فرش از آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.

سالانه به ارزش 30 میلیون دلار فرش صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفرصادق اسکندری ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: اتحادیه‌های شهری و روستایی فرش دستباف هم‌اکنون در استان فعال هستند به طوری که با وجود مشکلات مختلف سالانه به میزان قابل توجهی صادرات انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرش‌های بافته شده توسط هنرمندان این استان ارزش صادرات دارند، تصریح کرد: برای ارتقای سطح توانایی و قابلیت‌های هنرمندان دوره‌های آموزشی به‌بافی برگزار می‌شود، از طرف دیگر هم‌اکنون سه واحد تولیدی استان با سپری‌کردن مراحل قانونی به رعایت استانداردهای بین‌المللی موفق شدند با آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید فرش فعالیت کنند.

اسکندری با بیان اینکه دو برند افشار تکاب و ریزماهی خوی با اهتمام متولیان عرصه فرش ثبت ملی شده‌اند، اضافه کرد: ثبت جهانی این دو برند به طور جدی توسط فعالان این حوزه دنبال می‌شود که انتظار می‌رود در آینده نزدیک در این راستا نتایج امیدبخش حاصل شود.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هنرمندان و قالیبافان را بی‌بهره بودن از مزایای تامین اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: در راستای تامین این حق شهروندی نیز به طور مستمر فعالیت شد تا جایی که 18 هزار نفر قالیباف به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که خوشبختانه 17 هزار نفر از این خدمت اجتماعی بهره‌مند هستند.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر در حوزه‌های مختلف فرش اعم از تولید، توزیع، تهیه نقشه، تامین مواد اولیه و ... مشغول فعالیت هستند از این رو هنر صنعت فرش ظرفیت مهمی برای اشتغال‌زایی در استان قلمداد می‌شود، بنابراین باید بیش از بیش برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هنر صنعت فرش یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آذربایجان‌غربی قلمداد می‌شود و در تاریخ و فرهنگ مردم ریشه دوانده است، اظهار داشت: فرش علاوه بر اینکه آیینه تمام نمای فرهنگ اسلامی ایرانی است، در حوزه اقتصاد، ارزآوری، تولید ثروت و افزایش درآمد خانواده‌ها نیز تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول