اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه اتحادیه بافندگان استان اصفهان:

وام‌های پشتیبان به بافندگان فرش پرداخت نشده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه اتحادیه بافندگان استان اصفهان گفت: به دلیل عدم هماهنگی دولت با بانک‌ها تاکنون وامی به قالی‌بافان ارائه نشده است.

وام‌های پشتیبان به بافندگان فرش پرداخت نشده است

سعید عصاچی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تسهیلات 3 میلیون تومانی که قرار بود از طرف صندوق مهر امام رضا(ع) به قالی‌بافان داده شود، گفت: این تسهیلات وام به دو صورت، یکی به صورت پشتیبان و مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: وام‌های پشتیبان وام‌هایی هستند که یک نفر برای چندین نفر به صورت خانگی دار قالی می‌زند و آنها را زیر پوشش خود قرار می‌دهد، اما تاکنون هیچ کس وامی دریافت نکرده ولی به بافندگان خانگی این تسهیلات پرداخت شده است .

عضو هیئت رئیسه اتحادیه بافندگان استان اصفهان با اشاره به دلیل عدم پرداخت وام به بافندگان فرش تصریح کرد: به همین منظور عدم هماهنگی دولت با بانک‌ها تاکنون وامی به قالی‌بافان ارائه نشده است.

وی با اشاره به مدرک فنی حرفه‌ای قالی‌بافان بیان داشت: در استان اصفهان حدود 36 هزار نفر از قالی‌بافان تاکنون دارای مدرک فنی و حرفه‌ای، اتحادیه و در نتیجه بیمه تأمین اجتماعی هستند.

عصاچی در مورد نحوه بیمه تأمین اجتماعی قالی‌بافان افزود: قالی‌بافان پس از دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای و نیز کارت اتحادیه به بازرگانی معرفی می‌شوند.

وی گفت: هفت درصد حداقل حقوق در ماه که هر شش ماه یک‌ بار به حساب بیمه تأمین اجتماعی ریخته می‌شود، برای دفترچه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و 20 درصد باقی مانده را دولت تأمین می‌کند و قالی‌بافان سه درصد حق بیکاری را دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول