اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه فرش دستباف در همدان گسترده می‌شود

خبرگزاری فارس: نمایشگاه فرش دستباف هنر ملی ایران در نمایشگاه بین‌المللی استان همدان گسترده می‌شود.

نمایشگاه فرش دستباف در همدان گسترده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان همدان، ششمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در همدان کار خود را آغاز خواهد کرد.

در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر 8 هزار متر مربع و در سه سالن ابن ‌سینا، الوند و هگمتانه نمایشگاه بین‌المللی استان همدان برگزار می‌شود در مجموع بیش از 80 واحد تولیدی در زمینه فرش و تابلو فرش از مراکز مهم تولید فرش ایران از جمله بوکان، تبریز، اراک، اصفهان، نائین، مشهد، قم، کرمان تولیدات خود را عرضه خواهند کرد.

نمایشگاه فرش دستباف از جمله نمایشگاه‌هایی است که جلوه‌ای از تاریخ، هنر، فرهنگ و کار و سرمایه ایرانی را به صورت همزمان در خود نهفته دارد.

هنر نقش‌نگاران ایران ‌زمین برگرفته از تاریخ و تمدن ایرانی ـ اسلامی، در دل نقشه‌های قالی با دستان پرتوان بافندگان فرش‌ها، که خامه و رنگ نخ‌های تار و پود آن از کارگاه‌هایی در همین دیار بر دارهای قالی نشانده شده است محصولی پدید آورده که هم سرمایه‌ای فرهنگی و تاریخی است، هم اقتصادی و علاوه بر آن که یکی از نمادهای هنر و صنعت در هم آمیخته ایرانی است محصولی صد درصد میهنی و ملی به شمار می‌آید.

با عنایت به نامگذاری سال جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، می‌توان فرش دستباف ایران را به عنوان کالایی ملی که با کار و سرمایه ایرانی گره خورده بشناسیم. حمایت از این بخش تولید در کشور منجر به به‌بار نشستن زحمات عده کثیری از کارگران و زحمت‌کشان هموطن خواهد شد.

برگزاری این نمایشگاه در راستای یاد شده نیز می‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای به این صنعت ملی که در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته، داشته باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی استان همدان در همین راستا اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و میهنی در دستور کار نمایشگاه بین‌المللی استان همدان قرار دارد.

محمدرضا بیاناتی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی استان همدان به واقع دریچه ورود به بازار غرب کشور است و حضور در آن برای صاحبان صنایع مختلف بسیار حیاتی است.

وی با برشمردن تسهیلات قائل شده برای حضور مؤثرتر و راحت‌تر واحدهای فرش در همدان افزود: به منظور حضور بی‌دغدغه و راحت واحدهای فرش در همدان به نسبت دیگر نمایشگاه‌های تخصصی در تعرفه‌ها تا بیش از 50 درصد تخفیف اعمال شده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی استان همدان ادامه داد: این تخفیف بیشتر به منظور تشویق حضور برای واحدهای بزرگ فرش اعمال شده است تا با حضور در همدان به غنای این نمایشگاه بیفزایند.

وی گفت: امیدوار هستیم با تمهیداتی که اندیشیده شده است بیش از 30 هزار نفر از همشهریان از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند و برآیند برگزاری این نمایشگاه در چشم‌انداز توسعه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، برآیندی مثبت و رو به رشد باشد.

ششمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف تا 27 خردادماه سال جاری همه روزه از ساعت 16 الی 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول