اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

فرش دستباف سالانه 80 میلیارد تومان درآمدزایی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یک مترمربع فرش دستباف 400 هزار تومان به فروش می‌رسد که با در نظر گرفتن حجم تولیدات فرش، این صنعت سالانه 80 میلیارد تومان برای استان درآمدزایی خواهد داشت.

فرش دستباف سالانه 80 میلیارد تومان درآمدزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی بعد از ظهر امروز در نخستین کمیته فرش این استان در سال 91، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر هشت تعاونی فرش با عضویت 40 هزار بافنده در این استان فعال است.

وی تعداد بافندگان فرش دستباف این استان را 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد بافنده بر روی 50 هزار دار قالی در استان مشغول به فعالیت هستند.

کرمی با اشاره به تولید 200 هزار مترمربع فرش دستباف در این استان، گفت: در حال حاضر هر یک مترمربع فرش دستباف در این استان 400 هزار تومان به فروش می‎رسد که با در نظر گرفتن حجم تولیدات سالانه فرش، این صنعت سالانه 80 میلیارد تومان درآمدزایی برای این استان خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صدور 4 هزار کارت قالیبافی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر 12 هزار بافنده در این استان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، هدایت، حمایت و نظارت بر تولیدات فرش این استان، گفت: ساماندهی امور مربوط به تامین مواد اولیه مرغوب تولید و تجارت فرش دستباف، رقابت‌پذیری، ایجاد تقاضای جدید و ترویج فرهنگ سفارش‌پذیری برای فرش دستباف در بازارهای جهانی با حفظ اصالت‌های آن و حفظ و احیا و ارتقای جنبه‌های هنری و فرهنگی فرش دستباف از دیگر سیاستگذاری‌های موثر در ارتقای جایگاه صنعت فرش کشور است.

نخستین کمیته فرش استان چهارمحال و بختیاری در سال 91 امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره فرش استان، مدیران عامل تعاونی‌های فرش استان و جمعی دیگر از مدیران استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول