اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌جنوبی محقق شد

صرفه‌جویی 110 میلیونی در سوخت ادوات کشاورزی

خبر گزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پارسال 54 هزار و 702 لیتر سوخت معادل 110 میلیون تومان در بخش مصرف سوخت ادوات کشاورزی استان صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی 110 میلیونی در سوخت ادوات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمدرضا اکبری ظهر امروز در مراسم تجلیل از منتخبان بخش کشاورزی درمیان اظهار کرد: در سال گذشته 2 هزار و 10 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت مستقیم قرار گرفت.

وی افزود: با انجام این کار ضمن کاهش مصرف 3 میلیون و 55 هزار و 200 مترمکعبی آب کشاورزی به میزان 26 تن و 620 کیلو نیز در مصرف بذر صرفه‌جویی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از این میزان کشت مستقیم یک‌هزار و 660 هکتار زیر کشت گندم قرار دارد، تصریح کرد: 200 هکتار باقی مانده نیز به کشت پنبه اختصاص داشته و در مجموع 834 میلیون و 500 هزار تومان در مصرف بذر این دو محصول صرفه‌جویی شده است.

اکبری احیای خاک و ارتقای حاصلخیزی آن از طریق حفظ بقایای گیاهی را نخستین قدم در پایداری تولید دانست و افزود: اجرای طرح کشاورزی حفاظتی به دلیل کاهش تردد ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در مراحل بسترسازی، بذرپاشی و برداشت، زمینه‌ساز کاهش خسارات شده و کاهش مصرف سوخت، آب و بذر را به دنبال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان نیز از معرفی 16 فعال نمونه و منتخب کشاورزی درمیان خبر داد و گفت: در این جلسه از این افراد تجلیل می‌شود.

غلامرضا وارسته از هزینه‌کرد 800 میلیون تومانی برای احداث مجتمع گلخانه‌ای شهرستان خبر داد و افزود: این مجتمع ظرفیت ایجاد 47 فرصت شغلی به صورت مستقیم برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی درمیان را دارد.

وی با اشاره به فعالیت 90 درصد از جمعیت شهرستان درمیان در بخش کشاورزی گفت: کمبود آب، سنتی بودن کشاورزی و آبیاری، افزایش سن کشاورزان و عدم استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی مهم‌ترین مشکلات کشاورزی در درمیان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی استفاده از کودهای آلی را جایگزین مناسبی برای کودهای حیوانی و شیمیایی دانست.

فرماندار درمیان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته مبلغ 900 میلیون تومان برای تأمین علوفه مورد نیاز دامداران و تولید علوفه حجیم در شهرستان هزینه شده است.

رجبعلی براتی از اختصاص 165 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 7 درصد برای اجرای 39 طرح کشاورزی درمیان در بهار سال جاری خبر داد و افزود: 39 متقاضی شهرستان برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده و پرونده آنان آماده انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل است.

وی تشکل‌های بانوان را در شهرستان قدرتمند دانست و خواستار تعامل بیشتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با تشکل‌های بانوان و همراهی بهتر با کشاورزان شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول