اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور خبر داد

برنامه‎ریزی راهبردی برای اعتلای جایگاه کتابخانه‎ها در سطح کلان

خبرگزاری فارس: مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور از برنامه‎ریزی راهبردی برای اعتلای جایگاه کتابخانه‎ها در سطح کلان خبر داد.

برنامه‎ریزی راهبردی برای اعتلای جایگاه کتابخانه‎ها در سطح کلان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلام‌حسین نفیسی بعد از ظهر امروز در همایش کارشناسان برنامه‎ریزی نهاد کتابخانه‎ها پیرامون برنامه راهبردی نهاد کتابخانه‎ها در سطح کلان اظهار داشت: بار سنگین برنامه‎ریزی راهبردی که بر دوش نهاد کتابخانه‎ها بوده بر دوش کارشناسان برنامه‎ریزی گذاشته شده است که خوشبختانه آنها نیز بدون مشکل و در راستای رسالت خود در کتاب و کتابخوانی وارد میدان شده‎اند.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در نهاد کتابخانه‎های کشور خاطر نشان کرد: در نهاد کتابخانه‎های کشور ارزیابی عملکرد برای پیشگیری از مشکلات واحدها در سال‎ جاری صورت گرفته است‌.

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور اضافه کرد: برنامه‎های ما در سطح کلان در دو شکل، قانون و ضوابط در راستای امر کتاب و کتابخوانی و سازماندهی واحدها و توجه به آینده سازمان مدیریت می‎شود.

نفیسی در خصوص توجه به بازنگری برنامه نهاد کتابخانه‎ها اذعان داشت: در این بازنگری که در راستای اهداف رهبر معظم انقلاب و چشم‎انداز 20 ساله تبیین شده است ضمن پیشبرد برنامه‎های وضع فعلی، در بازنگری برنامه‎های جدید برای اعتلای جایگاه کتابخانه‎ها برنامه‎ریزی شده است‌.

نفیسی به ارکان کارشناس برنامه‎ریزی اشاره کرد و افزود: کارشناسان در برنامه‎ریزی‎های خود به ابعاد مختلفی همچون شناسایی تمام واحدهای ادارات خود برای برنامه‎ریزی بهتر اقدام کنند و ضمن اطلاع از شرح وظایف و فعالیت‎های واحدهای خود نسبت به ساماندهی نیروی انسانی سازمان خود برنامه‎ریزی کنند‌.

وی همچنین اشراف بر منابع درآمدی سازمان‎ها ‌را برای استفاده از اعتبارات نیز ‌قابل توجه دانست تا کارشناسان برنامه‎ریزی با عنایت به این ارکان بتوانند به عنوان یک کارشناس مجرب به مدیران کل خود مشاوره بدهند.

در این همایش مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور به پرسش و پاسخ با واحدهای استان‎ها برای ارائه گزارش عملکرد واحدهای خود و رفع ابهامات در استان‎ها پرداخت‌.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول