اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

برنامه‌ریزی برای اعتکاف در طول سال استمرار داشته باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اعتکاف اندیشیدن به گذشته و اصلاح خطاهاست که باید در طول سال استمرار داشته باشد.

برنامه‌ریزی برای اعتکاف در طول سال استمرار داشته باشد

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام احمد شرفخانی امروز در حاشیه نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ اعتکاف باید در جامعه نهادینه شود و نکته مهم این است که نهادینه شدن اعتکاف باید از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری و تأثیرگذار نسبت به مخاطب به ویژه برای جوانان و نوجوانان باشد.

وی با بیان اینکه نباید برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف تنها برای ماه رجب باشد ادامه داد: نباید برنامه‌ها و فعالیت‌ها یک سال تعطیل باشد و هیچ‌گونه فعالیت فرهنگی هنری در عرصه اعتکاف صورت نگیرد و تنها نزدیک به ماه رجب برنامه‌ریزی‌ها و کارهای تبلیغاتی انجام شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: ضروری است در طول سال با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری این اقدام و سنت حسنه ترویج، تبلیغ و نهادینه شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: مسئله اعتکاف متمرکز در سه روز نیست، بلکه این سه روز اوج برنامه‌های اعتکاف است، پیامبر (ص) در ماه رمضان و دیگر ماه‌ها نیز آیین اعتکاف را به جا می‌آوردند.

به گفته وی برای اصلاح معنوی جامعه و همراه ساختن آن با عبودیت خداوند باید مسئله اعتکاف را با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری و از طریق مجموعه‌های‌ آموزشی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، در طول سال مورد توجه قرار داد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: اعتکاف اندیشیدن به گذشته و اصلاح خطاهاست که باید در طول سال استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام شرفخانی بیان داشت: انسان در زندگی خود به دنیا و دنیاگرایی روی می‌آورد و فضای اعتکاف باید در طول سال در عرصه جامعه طنین‌انداز شود، چون فضای اعتکاف فضای عبودیت است و می‌توان از این طریق در جامعه عبودیت را گسترش داد و جامعه را به سمت معنویت و ظهور حضرت مهدی(عج) سوق داد.

وی با بیان اینکه با گسترش فرهنگ اعتکاف تبعیض‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه کمتر می‌شود گفت: انسانی که از اجتماع برای تهذیب نفس دور می‌شود نسبت به اعمال خود در آینده رویه بهتری در پیش می‌گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول