اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین:

نقش آمار وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی کشور مهم و موثر است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: نقش آمارهای وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و اقتصادی کشور بسیار مهم و موثر است.

نقش آمار وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی کشور مهم و موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسن دوستیان در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع شهرستان قصرشیرین اظهار کرد: نقش آمار وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی کشور مهم و موثر است.

دوستیان ادامه داد: ثبت‌احوال و نقش آمارهای وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و اقتصادی کشور بسیار مهم و موثر است چون ثبت‌احوال یک نقشه راهگشا برای تمامی تشکیلات دولتی است.

وی افزود: همکاری و استفاده از خدمات همه دستگاه‌های مرتبط با اداره ثبت‌احوال به نحوی که بتوان از همه ظرفیت‌ها و امکانات آنها در ارائه خدمات و پوشش ثبت به‌موقع وقایع حیاتی اقدام شود امری ضروری است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: باید برای ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در جامعه فرهنگ‌سازی شود زیرا این امر بستر مناسب برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای مسئولان و تحقق عدالت است.

دوستیان بر همکاری دهیاری‌ها، مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت برای ثبت به‌موقع وقایع حیاتی و اعلام به اداره ثبت‌احوال تاکید کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه به‌روز رسانی آمار و اطلاعات جمعیتی، آرشیو الکترونیکی اسناد، صدور شناسنامه مکانیزه و صدور و اجرایی کردن کارت ملی هوشمند که یک پروژه بسیار عظیم، ملی و کلید طلایی ورود به دولت الکترونیک است را از برنامه‌های در دست اقدام ثبت‌احوال برشمرد.

 احد جودی افزود: اگر آمار و اطلاعات به نحو مطلوب ثبت شود، شناخت آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق آسان‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل آرشیو دیجیتال سازمان ثبت‌احوال کشور در حال انجام است که در این بخش، سیستم بایگانی ثبت‌احوال کشور واحد می‌‌شود و از مزایای انجام این طرح بزرگ کاهش فاصله اطلاعاتی و دسترسی آسان به آمار و اطلاعات است.

وی تصریح کرد: هویت یکی از مباحث مهم هر جامعه است که از نظر مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای یک کشور اهمیت حیاتی دارد و بسیاری از فسادها ناشی از مخدوش کردن هویت اشخاص است.

رئیس ثبت‌احوال قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: در دو ماهه اول امسال 49 مورد ثبت سند سجلی و صدور شناسنامه نوزاد، 20 مورد ثبت سند وفات و صدور گواهی فوت ثبت شده است.

منصور عزیزی 195 فقره تعویض و صدور شناسنامه رایانه‌ای، شش فقره احیای اسناد از بین رفته در جنگ تحمیلی، 35فقره اعلام شماره ملی به متقاضیان، 80 فقره ثبت اعلامیه ولادت ارسالی از شهرستان‌ها و 18 مورد اعلامیه وفات ارسالی از شهرستان‌ها  نیز اسناد ثبت شده در دو ماهه اول سال اعلام کرد. 

رئیس ثبت‌احوال شهرستان قصرشیرین در پایان با اشاره به دیگر اسناد ثبت شده دوماهه امسال گفت: 13 فقره ثبت اعلامیه طلاق ارسالی از شهرستان‌ها و 57 اعلامیه ازدواج ارسالی از سایر شهرستان‌ها در ثبت‌احوال قصرشیرین ثبت شده است. 

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول