اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامه‌ریزی منطقه‌ای آغاز شد

خبرگزاری فارس: دومین همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامه‌ریزی منطقه‌ای ظهر امروز با حضور اساتید و اقتصاددانان کشوری در سنندج آغاز به کار کرد.

همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامه‌ریزی منطقه‌ای آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این همایش در چهار محور اصلی ساخت نوین توسعه اقتصادی، تجارت و توسعه اقتصادی، امنیت و توسعه اقتصادی و اقتصاد کلان به مدت دو روز برگزار می‌شود.

در این همایش برنامه‌ریزی و مدل‌های رشد و توسعه، چالش‌های برنامه‌ریزی راهبردهای نوین توسعه منطقه‌ای، بهره‌وری عوامل تولید، رفاه اقتصادی و توزیع درآمد در محور ساخت نوین توسعه اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در محور تجارت و توسعه اقتصادی نیز مباحث تجارت داخلی، تجارت خارجی، بازارچه‌های مرزی، تجارت الکترونیکی، سرمایه‌گذاری خارجی، همکاری‌های تجارت اقتصاد منطقه‌ای، سیاست‌ها و قوانین و مقررات تجارت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

امنیت مرزی، قاچاق، قوانین و مقررات، آسیب‌شناسی محیط تعاملی و مفاهیم و الگوی اقتصاد مرزی در محور امنیت و توسعه اقتصادی و بررسی سند چشم‌انداز توسعه، نقش و جایگاه مناطق در برنامه‌های توسعه آمایش سرزمین و توسعه متوازن، صنایع کوچک و متوسط ، برنامه‌های توسعه قبل و بعد از انقلاب، زیرساخت‌های اقتصادی، انتقال تکنولوژی، سیاست‌های پولی و مالی، اکوتوریسم و بازار سرمایه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

180 مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامه‌ریزی ‌منطقه‌ای رسیده که 32 مقاله آن در پانل‌های مختلف در دو روز با حضور اعضای هیئت رئیسه پانل‌ها اجرا می‌شود.

در این همایش اقتصاددانان برجسته‌ای مانند بایزید مردوخی و محسن رنانی به‌عنوان مهمان ویژه حضور دارند.

"برنامه‌ریزی و بهره‌وری عوامل تولید"، "تجارت"، "آمایش سرزمین- امنیت مرزی"، "رفاه اقتصادی و توزیع درآمد"، "راهبردهای نوین توسعه منطقه‌ای" و "زیرساخت‌های اقتصادی- سیاست‌های پولی و مالی- صنایع کوچک و متوسط- قاچاق" عناوین اصلی پانل‌های ارائه شده در این همایش هستند.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول