اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری همدان:

نهادینه‌سازی برنامه‌ریزی راهبردی دستگاه‌های کلان واجب است

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری همدان گفت: نهادینه کردن برنامه‌ریزی مدون راهبردی برای دستیابی به اهداف در دستگاه‌های کلان استانی و شهرستانی امری واجب است.

نهادینه‌سازی برنامه‌ریزی راهبردی دستگاه‌های کلان واجب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین کاشفی امیری بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه شاخص اصلی موفقیت در همه عرصه‌ها نهادینه‌سازی حرکت مستمر و پایدار برنامه‌ریزی دقیق است، اظهار داشت: استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی شهرستان‌ها در راستای رشد و توسعه‌یافتگی مستلزم یک برنامه‌ریزی کارشناسانه است.

وی با اشاره به اینکه یک برنامه‌ریزی درست با بهره‌وری کامل از ابزار و تکنیک‌های نوین، تعامل کارشناسانه دوطرفه مسئولان استانی و شهرستانی را می‌طلبد، تصریح کرد: تعامل و هم‌اندیشی مدیران شهرستان‌ها در هر حوزه با عوامل اجرایی برنامه توسعه پنجم در استان رشد همه‌جانبه را تسریع خواهد بخشید.

کاشفی امیری افزود: نهادینه کردن برنامه‌ریزی مدون راهبردی برای دستیابی به اهداف در دستگاه‌های کلان استانی و شهرستانی امری واجب است.  

وی توازن و پایداری را دو آیتم مهم از اهداف کلان برنامه‌ریزی برنامه توسعه پنجم برشمرد و اذعان داشت: تحلیل موقعیت و وضعیت موجود و شناخت نقاط قوت و ضعف، به مدیران در ارائه برنامه‌ها در راستای تخصیص بودجه کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اهداف فرادستی برنامه پنج ساله با ردیابی شاخصه‌های پایه و سازگار با هر شهرستان ترسیم و در قالب یک کتاب تدوین شده است، ابراز داشت: ژرف‌نگری و نگاه عمیق داشتن به کارکرد طرح‌ها و برنامه‌ها با اولویت‌بندی در راستای پاسخگویی به نیازهای زیربنایی جامعه هدف مورد نظر، در ارائه برنامه‌ها لحاظ شود.

معاون مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری همدان بیان داشت: برنامه طرح‌ریزی شده مطابق با شرایط هر نهاد در 20 فصل و 60 برنامه بدون هیچ‌گونه پیچیدگی با درج اطلاعات لازم در سطح ادارات استان توزیع شده است.

وی نوآوری و خلاقیت را از مزیت‌های برنامه میان‌مدت برای دستیابی به اهداف بلندمدت خواند و اظهار داشت: اجرایی شدن این طرح در قالب برنامه پنج ساله رایزنی دوسویه مسئولان شهرستان با استان و هنر دیدگاه بلند داشتن را به همه خواهد بخشید.

کارشناس امور زیربنایی بودجه کشوری نیز با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در حیطه کاری خود مستقل هستند، افزود: دستگاه‌های اجرایی در خصوص ارائه برنامه باید همگام با استان حرکت کنند.

عباس نیاوند اضافه کرد: شناخت تهدیدها، فرصت‌ها و عوامل کلیدی در رسیدن به اهداف کیفی نقشی تأثیرگذار دارند.

وی در پایان بیان داشت: انسجام تیمی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست، شناخت نیازها و اقدام بهنگام هر دستگاه، تخصیص بهتر منابع و اعتبارات را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول