اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

مهندسی فرهنگی، برنامه‌ریزی مسائل براساس هویت اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در جلسه ستاد استانی برنامه‌ریزی اوقات فراغت، مهندسی فرهنگی را برنامه‌ریزی مسائل براساس هویت اسلامی، دینی و فرهنگی عنوان کرد.

مهندسی فرهنگی، برنامه‌ریزی مسائل براساس هویت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در جلسه ستاد فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان استان که با حضور اعضای ستاد در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای مهندسی فرهنگی اظهار کرد: با توجه به نقش فرهنگ در جامعه، در تمامی وزارتخانه‌ها معاونت فرهنگی ایجاد شده است.

خسرو ساکی افزود: بر این اساس در آموزش و پرورش نیز با تغییر نام معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی به معاونت پرورشی و فرهنگی، توجه بیشتری به بحث فرهنگی و برنامه‌ریزی برای بهبود مسائل فرهنگی شده است.

وی با ارائه تعریفی از فرهنگ، وظیفه اصلی معاون پرورشی و فرهنگی را اصلاح رفتار جامعه، گسترش و رعایت شعائر اسلامی ذکر کرد و افزود: توجه به مسائل فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی زمانی محقق می‌شود که جامعه‌ای با نشاط و کارآفرین داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اگر در برنامه‌ریزی اوقات فراغت تحصیلی دانش‌آموزان به پرورش هویت اسلامی و دینی توجه کنیم مهندسی فرهنگی کرده‌ایم.

پیش‌بینی 760 مرکز برای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: در سال‌جاری بیش از 760 مرکز برای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان استان پیش‌بینی شده است.

سالار عرفانی‌نسب هدف از برگزاری این جلسات را برنامه‌ریزی برای ساماندهی فعالیت‌های تابستانی و تلاش در راستای آموزش و پرورش مداوم عنوان کرد و ضمن تشریح دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی، افزود: استفاده مفید از فعالیت‌های تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و مقابله با تهدیدهای مختلف می‌تواند از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری نماید.

وی افزود: پایگاه‌های تابستانی می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب امکان استمرار یادگیری دانش‌آموزان را فراهم نمایند و عامل رشد، بالنگی، دانایی، توانایی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان شوند.

وی عرصه فعالیت‌های تابستانی را قرآن و عترت‌، فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی ورزش و گردشگری، عمران و سازندگی، فضاهای مجازی، مهارت آموزش و کارآفرینی و توانمندسازی آموزش مهارت‌های زندگی اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی سایر نهادها و سازمان‌های دست‌اندرکار مانند سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، کانون پرورش فکری بتوانیم تابستان را برای دانش‌آموزان پربار نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل با اعلام اینکه تعداد 98 هزار دانش‌آموزان در فعالیت‌های تابستانی سال گذشته شرکت داشته‌اند، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 100 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مراکز فعالیت‌های تابستانی استان ثبت‌نام نمایند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول