اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش گتوند:

تغییر نگرش به مقوله خلاقیت نیازمند برنامه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش گتوند گفت: نگرش‌ها به مقوله خلاقیت باید تغییر کند و به این منظور باید برنامه‌ریزی دقیقی در دستور کار باشد.

تغییر نگرش به مقوله خلاقیت نیازمند برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، جلال کرمی پیش از ظهر امروز در همایش خلاقیت در دانش‌آموزان ابتدایی در گتوند اظهار داشت: نگرش‌ها به مقوله خلاقیت در دانش‌آموزان باید تغییر اساسی کند و در این باره نیازمند برنامه‌ریزی و فعالیت کارشناسی هستیم.

وی افزود: مسئله خلاقیت و شکوفا نمودن آن و ایجاد زمینه برای این امر از مسائل مهمی است که والدین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

کرمی افزود: سن کودکی، مقطعی است که بسیار حساس است و والدین باید با اجرای روش‌های مختلف که در این رابطه وجود دارد موجبات شکوفا  شدن هرچه بیشتر خلاقیت را فراهم کنند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش گتوند تأکید کرد: در دوره ابتدایی که اثرپذیری، نقش پذیری و انعطاف پذیری بیشتر به چشم می‌خورد، ضرورت دارد که بیش از پیش از پرداختن به شیوه‌های پرورش خلاقیت دانش‌آموزان مد نظر باشد و معلمان تلاش کنند نواندیش، نوآور و خلاق باشند، زیرا معلم در ابتدای امر آموزش در نظر دانش‌آموز الگوی قابل اعتمادی است که سبب اثبات یا نفی یادگیری می‌شود.

وی ادامه داد: اوج خلاقیت در دوره ابتدایی است پس باید سعی و تلاش والدین و آموزگاران در این سنین متمرکز باشد.

همچنین در این همایش مسئول پژوهش‌سرای دکتر قیصر امین پور در این همایش اظهار داشت: با توجه به اینکه خلاقیت یک امر اکتسابی است و در سنین پایین‌تر بهتر می‌توان با افراد در این خصوص کار کرد و استعدادهای آنان را به فعلیت رساند، لذا این پژوهش‌سرا اقدام به برگزاری این همایش کرد تا بتوانیم به مرور زمان اقدام به شناسایی و جذب دانش‌آموزان نخبه و خلاق در این مرکز کنیم.

ابوالفضل منوچهری زاده تأکید کرد: باید با روش‌های نوین در این باره تلاش کرد تا استعداد‌های درخشان شناسایی و برای شکوفایی آنها برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول