اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

600 هکتار از اراضی نهاوند مجهز به آبیاری تحت فشار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از در دست اجرا بودن 600 هکتار از اراضی مستعد نهاوند برای تجهیز به آبیاری تحت فشار خبر داد.

600 هکتار از اراضی نهاوند مجهز به آبیاری تحت فشار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری صبح امروز در مراسم افتتاح چند پروژه خدماتی و تولیدی جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی در نهاوند 79 طرح با اعتباری حدود 7 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و یا احداث آنها آغاز شد.

وی از افزایش 10 درصدی اجرای پروژه‌های افتتاحی جهاد کشاورزی نهاوند در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این پروژه‌ها برای 180 نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: افتتاح آبیاری قطره‌ای و تحت فشار در سطح 30 هکتار در روستای سعدوقاص با اعتبار 100 میلیون تومان یکی از این طرح‌هاست.

وی تصریح کرد: 15 درصد این اعتبار توسط کشاورزان و 85 درصد آن نیز به صورت بلاعوض از سوی جهاد کشاورزی تأمین شده و مدت زمان اتمام آن نیز پنج ماه بوده است.

ظفری خاطرنشان کرد: مشارکت کشاورزان در این زمینه موجب شده تا مسئولان نسبت به خدمات‌دهی به آنها گام‌های محکم‌تری بردارند.

وی افزود: همچنین افتتاح سه استخر ذخیره آب منابع طبیعی در اراضی منابع طبیعی و کشاورزی روستای طائمه نهاوند با 100 میلیون تومان اعتبار از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از انجام 950 هکتار از اراضی کشاورزی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: میانگین به ازای هر هکتار مبلغی حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان تا 4 میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد که نیازمند آگاه‌سازی کشاورزان برای مشارکت در این زمینه‌ هستیم.

وی از در دست اجرا بودن 600 هکتار از اراضی مستعد نهاوند برای تجهیز به آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی نهاوند توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی است زیرا تلاش دولت ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی است بنابراین نهاوند مستعد ایجاد شغل با افزایش تولید توسط زیرساخت‌های کشاورزی است.

ظفری ابراز داشت: سال گذشته 800 نفر در بخش کشاورزی نهاوند مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول