اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

75 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر با بیان اینکه باید صرفه‎جویی مصرف آب در بخش کشاورزی به یک فرهنگ و رویه نهادینه شده تبدیل شود گفت: 75 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

75 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: اگر نتوانیم بهره‎وری و استفاده بهینه‎ای از آب داشته باشیم در چنبره خشکسالی گرفتار می‎شویم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 75 درصد آب موجود در کشور در بخش کشاورزی مصرف می‎شود و کمتر از 10 درصد صرف صنعت و آشامیدن می‎شود.

جهانبخش با اشاره به برگزاری همایش صیانت از خاک در استان بوشهر اضافه کرد: در صیانت از خاک به‌ عنوان سرمایه ارزشمند ملی غفلت کرده‎ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم همایش صیانت از خاک به صورت مدون و مستمر در سیاست‎های کلان کشور قرار گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت کیفیت در تولید محصولات یادآور شد: اگر توانستیم با سربلندی تحریم‎ها را پشت سر بگذاریم و از تهدیدها عبور کنیم به دلیل تولید محصولات با کیفیت و در شأن ایران اسلامی بوده است.

جهانبخش بیان کرد: در راستای توسعه صنعت، شهرک‎های صنعتی راکد استان بوشهر از جمله شهرک‎های صنعتی اهرم، دلوار، فاز دو برازجان و خورموج به شهرک‎های صنعتی پتروشیمی تبدیل می‎شوند تا بتوانند توسعه و بالندگی خود را به دست آورند.

وی خاطر نشان کرد: وجود منابع شور و لب‌شور، زمینه‎های پرورش میگو ماهی، رودخانه‎های دائمی و ظرفیت‎های فراوان پنهان و آشکار در بخش کشاورزی این زمینه را فراهم کرده است که با بهره‎مندی از آنها در راستای اشتغال پایدار و توسعه استان استفاده کنیم.

جهانبخش اظهار داشت: هنوز مصوبه 50 درصدی بکارگیری نیروهای بومی در پارس جنوبی به طور کامل محقق نشده و با جدیت پیگیر این مسئله هستیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: امیدواریم اجرای کامل این مصوبه جلوه بالندگی استان بوشهر را حفظ کند.

وی با اشاره به پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ایجاد منطقه آزاد صنعتی تجاری در استان بوشهر گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد برای نخستین بار منطقه آزاد تجاری، صنعتی و پتروشیمی کشور در بوشهر ایجاد می‎شود که یک امتیاز بزرگ در راستای توسعه همه‌جانبه استان بوشهر محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول