اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ملایر:

4 کلینیک تخصصی کشاورزی در ملایر فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: چهار کلینیک تخصصی بخش خصوصی کشاورزی در ملایر با 110 نیرو فعال است.

4 کلینیک تخصصی کشاورزی در ملایر فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، نبی‌الله احمدی عصر امروز در جمع کشاورزان نمونه در ملایر هدف اصلی کشاورزی را در جامعه تولید و تأمین غذای سالم برای آحاد مردم خواند و افزود: امنیت غذایی به اندازه امنیت نظامی و شاید بیشتر از آن برای مردم اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه امروزه کشاورزی در دنیا با راندمان بالا و استانداردهای بین‌المللی در حال انجام است، افزود: بعد از انقلاب اسلامی کشور ما در زمینه‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی پیشرفت‌های زیادی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر افزود: طی سال‌های گذشته نیز شهرستان ملایر در زمینه‌های کشاورزی به پیشرفت‌های بالایی رسیده و امیدواریم بتوانیم محصولات بهتر و با کیفیت‌تری تولید کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از هر هکتار 22 تن انگور در ملایر برداشت می‌شود، افزود: از هر 10 هزار هکتار 220 هزار تن انگور در ملایر برداشت می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از کشاورزان ملایر از هر هکتار 105 تن انگور برداشت کرده است، افزود: ملایر با داشتن اقلیم مناسب و ظرفیت‌های بسیار بالایی که دارد می‌تواند در زمینه‌های تولید به مقام بالاتری برسد.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از دامداران ملایر با داشتن دامداری 500 رأسی در سال 80 درصد در این دامداری دوقلوزایی دارد که در کشور بی‌نظیر است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه اولویت نخست در کار کشاورزی آب و خاک است، افزود: با اعتبارات لازم برای آبیاری بارانی و قطره‌ای برنامه‌ریزی‌های زیادی شده و بسیاری از کشاورزان ما در کشور از این روش استفاده می‌کنند و این خود باعث کاهش هزینه‌ها، مصرف کمتر آب و بالا رفتن تولید بیشتر و باکیفیت‌تر می‌شود.

وی از فعالیت بخش صنایع تبدیلی در ملایر خبر داد و گفت: 45 درصد صنایع تبدیلی استان مربوط به شهرستان ملایر است و امیدواریم در این راستا نیز با توجه به ظرفیت‌های ملایر در این بخش نیز پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

احمدی از فعالیت 11 شرکت فنی مشاوره‌ای در بخش کشاورزی در ملایر خبر داد و افزود: چهار کلینیک تخصصی بخش خصوصی کشاورزی نیز در ملایر با 110 نیرو فعال است.

وی در ادامه از کار مبارزه با سن غلات و مبارزه با سن مادر در ملایر خبر داد و افزود: امسال با پنج‌هزار متر سن غلات مبارزه شده و این کار ادامه دارد و همچنین با 20 هزار سن مادر نیز مبارزه کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در پایان سخنانش ابراز داشت: بزرگترین آفت در تاکستان‎های شهرستان ملایر آفت زنجیره مو است که در سال 90 در 300 هکتار با این آفت مبارزه شده و در سال 91 نیز این کار ادامه دارد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول