اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

توسعه کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه ممنوع شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی گفت: هر گونه توسعه کشاورزی و باغبانی در مناطق حاشیه دریاچه ارومیه ممنوع است.

توسعه کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مسعود محمدیان بعدازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر جهادکشاورزی بناب از شناسایی اراضی ملی قابل واگذاری به متقاضیان واجد شرایط کشاورزی در سطح استان خبر داد.

وی افزود: در این راستا 96 هزار هکتار زمین داخل و خارج حریم در سطح استان شناسایی شده است که از این مقدار 3 هزار و 400 هکتار زمین در بناب قرار دارد و به‌زودی به واجدان شرایط بیکار و فاقد زمین واگذار خواهد شد.

محمدیان با بیان اینکه هرگونه توسعه کشاورزی و باغبانی در مناطق حاشیه دریاچه ارومیه ممنوع است؛ گفت: به جای زراعت و باغبانی در این مناطق پرورش آبزیان و کشت محصولات گلخانه‌ای و همچنین دامپروری مجاز است و برای این کار آب مورد نیاز نیز تأمین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی از تحویل بیش از 126 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده به بخش کشاورزی استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: امسال در سطح استان آذربایجان‌شرقی با اجرای روش‌های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله، احداث کانال‌های بتونی، پوشش انهار سنتی و در کنار آنها به پشتوانه تعیین چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور حجمی برای تمام چاه‌های دارای پروانه 253 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی خواهد شد که 50 درصد آن در حدود 126 میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها به اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی نیاز است، همچنین از شناسایی اراضی ملی قابل واگذاری به متقاضیان واجد شرایط کشاورزی در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا 96 هزار هکتار زمین داخل و خارج حریم در سطح استان شناسایی شده است که از این مقدار 3 هزار و 400 هکتار زمین در بناب واقع شده و به‌زودی به افراد واجد شرایط و فاقد زمین واگذار خواهد شد.

محمدیان سپس به تشکیل کارگروه ویژه توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این کارگروه‌ها متناسب با شرایط اقلیمی آب و خاک هر منطقه و برای اشتغالزایی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک تشکیل شده و در راستای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری افزایش راندمان کیفیت محصولات کشاورزی تلاش می‌کند.

براساس این گزارش، در این مراسم با تقدیر و تشکر از خدمات چندین ساله حسینعلی فتحی مدیر سابق جهادکشاورزی بناب، جعفر صادقی به‌عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی این شهرستان معرفی شد.

در بخشی از این مراسم که جمعی از کشاورزان، باغداران، مسئولان و کارشناسان کشاورزی حضور داشتند، مدیر سابق جهاد کشاروزی بناب با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کشاورزی شهرستان بناب گفت: تاکنون 48 کیلومتر از کانال‌های پایاب سد علویان در بناب احداث شده و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی بناب هم زیرپوشش آبیاری تحت‌فشار قرار گرفته است.

حسینعلی فتحی افزود: امسال در بخش زراعت شهرستان به 200 هکتار زمین زراعی نظارت می‌شود.

جعفر صادقی مدیر جدید جهاد کشاورزی بناب نیز از تلاش برای تغییر و اصلاح الگوی کشت در سطح مزارع بناب به‌عنوان اولویت کارهای خود نام برد و بر همکاری و هماهنگی مسئولان، کارشناسان کشاورزی و همچنین کشاورزان تأکید کرد.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در جنوب مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و به‌عنوان قطب کشاورزی در سطح استان مطرح است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول