اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تأمین بچه‌ماهی استان کرمان

شعار تولید ملی در بخش کشاورزی ریگان تحقق یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی امسال در بخش کشاورزی این شهرستان تحقق یافت و در اقدامی با پرورش لارو بچه ماهی استان کرمان را تأمین کرد.

شعار تولید ملی در بخش کشاورزی ریگان تحقق یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محمد برزنگ صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ریگان با اشاره به شعار امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: اگر شورای فرهنگ عمومی را باور داشته باشیم، خیلی از کارها انجام می‌شود.

وی افزود: در بخش کشاورزی تسهیلات خوبی در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب در نظر گرفته شده است که از این مقدار 85 درصد بلاعوض و مابقی 15 درصد توسط خودیاری کشاورزان است که در این زمینه کشاورزان اقدام کنند.

فرماندار ریگان بیان داشت: شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی امسال در کویر لوت در بخش کشاورزی این شهرستان تحقق یافت در اقدامی با پرورش لارو بچه ماهی استان کرمان را تأمین کرد که پنجشنبه این هفته برداشت از این استخر آغاز می‌شود.

وی افزود: در اقدامی که باید این ماهیان در شهریور ماه برداشت شوند، طی 45 روز پرورش یافته و آماده برداشت هستند.

فرماندار ریگان بیان داشت: کشاورزی در این شهرستان از تک محصولی خارج شده و کشاورزان به کشت دیگر ارقام روی آوردند.

حجت‌الاسلام علی حیدری‌نسب امام جمعه ریگان نیز با تأکید بر اینکه ما باید در راستای تولیدات داخلی تلاش کنیم، اظهار داشت: باید در این شهرستان برنامه‌های اقتصاد خانگی در منازل راه‌اندازی شود.

موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: 90 درصد اهالی شهرستان به کار کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای بهینه‌سازی در مصرف آب 99 درصد موتورپمپ‌های کشاورزی خط انتقال از موتور تا مزرعه انجام و در این زمینه 300 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

جلالی عنوان کرد: با توجه به بافت شنی منطقه و تبخیر شدید آب تسهیلات به صورت بلاعوض به کشاورزان داده شد.

وی خاطر نشان کرد: در شرق استان کرمان طرح‌های اجرا شده الگو هستند و کشاورزان دیگر از شهرستان‌های اطراف برای الگوپذیری از این طرح‌ها بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول