اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد

تولید 2 میلیون تن فرآورده کشاورزی در مرودشت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: سالانه بیش از 2 میلیون و 300 هزار تن فرآورده‌های کشاورزی و دامی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید 2 میلیون تن فرآورده کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، علی‌‌حسین رضایی‌نیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه بیش از 2 میلیون و 300 هزار تن فرآورده‌های کشاورزی، دامی و باغی در شهرستان مرودشت تولید می‌شود.

وی افزود: شهرستان مرودشت با بازده بسیار مطلوب در کشاورزی دارای بیش از 150 هزار هکتار اراضی مرغوب و مستعد است و بخش قابل توجهی از قوت مردم و خودکفایی کشور به دست توانمند و زحمتکش کشاورزان این شهرستان تولید می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بخش عظیمی از اشتغال این شهرستان نیز در بخش کشاورزی رقم می‌خورد و سالانه در حدود هفت تا 12 میلیارد تومان در کارهای زیربنایی برای رونق‌دادن بخش کشاورزی در این شهرستان هزینه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: از خردادماه سال گذشته تا خردادماه سال جاری 7 میلیارد تومان از اعتبارات ملی استانی، دو درصد نفت و گاز و اعتبارات خشکسالی صرف 45 پروژه با بازده بالا از قبیل پروژه‌های تامین آب، بند انحرافی و سدهای کوچک، احیای قنوات، زهکشی، تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی، طرح‌های تغییر الگوی کشت و تهیه کمپوست و ورمی‌کمپوست شده است.

رضایی‌نیا ادامه داد: در بحث آبیاری‌های نوین استان فارس مقام نخست را در کشور و شهرستان مرودشت نخستین مقام را در اجرا و همچنین جذب اعتبارات در این استان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در راستای حمایت از بخش کشاورزی در سال‌های 90 و 91 برای بالا بردن راندمان کشاورزی و استفاده بهینه و مطلوب آب، مصوبات خوبی داشته که تامین 85 درصد هزینه آبیاری نوین تا سقف 3.5 میلیون تومان بلاعوض در هر هکتار از آن جمله است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خاطرنشان کرد: 150 کارخانه، فرآوری محصولات کشاورزی در مرودشت را به عهده دارند و قسمت قابل توجهی از این محصولات نیز به خارج از کشور صادر می‌شود که زمینه ارزآوری و همچنین اشتغال‌زایی را در بر دارد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول