اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مازندران

53 طرح کشاورزی به ارزش هزار میلیارد تومان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: 53 طرح کشاورزی به ارزش هزار میلیارد تومان در مازندران رونمایی شد.

53 طرح کشاورزی به ارزش هزار میلیارد تومان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی مازندران با اشاره به رونمایی 53 طرح تحقیقاتی در این مراسم، گفت:‌ 51 طرح مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، دارای ارزش افزوده بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

محمد امینی ابراز داشت: هر بار که از دستاوردی رونمایی داریم تعداد همکاران کاربر بسیار کم است.

مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با ابراز گلایه از این روند افزود:‌ کاربران باید حضور داشته و ضمن دیدن این دستاوردها، با محققان هم ارتباط برقرار کنند.

امینی با اشاره به اینکه بیوتروریسم و واردات موادغذایی، دامن جامعه را گرفته و در این زمینه باید هشدار دهیم، ادامه داد:‌ از این منظر در تهدید قرار داریم.

وی با بیان اینکه سال 89 در کل کشور 8 هزار و 711 طرح تحقیقاتی در سازمان تحقیقات به اجرا آمده، متذکر شد:‌ شش درصد از کار تحقیقاتی کشور در مازندران به اجرا درمی‌‌آید اما از نظر اعتبارات، یک ششم به ما اختصاص می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: با وجود مصوبه هیئت دولت، هنوز بخش فنی مهندسی در مرکز تحقیقات راه‌اندازی نشده است چرا که نیروی انسانی را در اختیار ما قرار نداده‌اند.

امینی با بیان اینکه رشد طرح‌های تحقیقاتی را در سه سال اخیر شاهد هستیم، گفت: اعتبارات این بخش بسیار نزولی و هزینه‌ها فزاینده بوده است.

* تهیه نقشه خاک را در دستور کار داریم

مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران یادآور شد:‌ بر اساس تحقیقات ما، در 75 درصد از لاشه‌های طیور صنعتی، بقایای آنتی بیوتیک، خارج از حد مجاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه خاک استان را در دستور کار داریم، متذکر شد:‌ فاز نخست کار اجرایی شده و در مرحله دوم هستیم.

امینی نهادینه نشدن نتایج تحقیقاتی برای دستگاه‌های اجرایی را یکی از چالش‌های پیش‌رو دانست و بیان داشت: دور شدن از توسعه پایدار و ابهام در الگوی برنامه‌ریزی و فقدان هدف ثابت از دیگر مشکلات است.

انتهای پیام/20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول