اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

بخش کشاورزی نیازمند حرکت جهاد‌گونه مسئولان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه مهمترین شاخص اقتصاد در کشور بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن است گفت: ضامن توسعه اقتصاد، خودکفایی و استقلال کشور ارتقاء بخش کشاورزی است که باید به آن اهمیت داده شود.

بخش کشاورزی نیازمند حرکت جهاد‌گونه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در نشستی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با مسئولان این سازمان در اراک برگزار شد اظهار داشت: قدرت و توان اقتصادی هر کشور می‌تواند نقش تعیین‌کننده و مؤثری‌ در مسائل بین‌الملل کشورها داشته باشد که در کشور ما این قدرت و اقتدار با ارتقاء بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن به اوج خود خواهد رسید.

وی به توجه بیشتر و برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در حوزه کشاورزی و افزایش کیفیت محصولات تاکید کرد و افزود: کیفیت خوب و افزایش تولید، همچنین مدیریت سیاست‌مدارانه و حکیمانه در سطح ملی و جهانی هم کشور را خودکفا می‌کند و هم صادرات غیر نفتی کشور را تقویت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه زمین، آب و خاک منبع تولید، حیات و انرژی هستند ادامه داد: استفاده بهینه و حفظ و احیای منابع به عنوان سرمایه‌های ملی وظیفه همگانی است چرا که حفظ و احیاء این منابع برای امروز و آیندگان حیاتی است. 

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه رسیدن به استقلال اقتصادی در گرو حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان است تصریح کرد: با ایجاد انگیزه و تشویق کشاورزان و تولیدکنندگان به تولید با کیفیت و بیشتر با استفاده از روش‌های نوین در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات و... می‌توان به اهداف عالی یعنی استقلال و آزادی که از شعارهای مهم انقلاب اسلامی است، دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه استقلال  سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و علمی وابسته به اقتصاد و معیشت مردم است اظهار داشت: برای رسیدن به استقلال فرهنگ جهادی باید از حالت شعار به عمل درآید و به صورت فرهنگ عمومی در بین جامعه نهادینه شود.

دری‌نجف‌آبادی توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی را در تغییر سیستم از سنتی به روش‌های مدرن و نوین با کسب دانش روز و علوم نوین دانست و ابراز داشت: باید در این راستا جهاد‌گونه و پر تلاش به میدان بیاییم و با این تغییرات سبب افزایش تولید و کیفیت بهتر شویم و آسیب‌ها و ضرر و زیان‌های احتمالی را کاهش دهیم.

وی به کشت گلخانه‌ای در حوزه کشاورزی که نقطه قوت استان مرکزی به شمار می‌رود اشاره کرد و گفت: ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران در این بخش می‌تواند سبب توسعه و گسترش بیشتر کشت گلخانه‌ای شود که ویژگی‌های بسیار زیادی نسبت به کشت‌های سنتی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گل و گیاهان زینتی، سبزی و صیفی‌جات، کلزا، گندم و جو از تولیدات خوب بخش کشاورزی استان مرکزی است که باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید در مورد شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی، شناسایی اراضی با موقعیت خوب آب، خاک و هوا، آموزش روش‌های نوین و جدید به بهره‌برداران و کشاورزان با جدیت وارد عمل شود.

جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ و احیای باغ‌ها و اراضی کشاورزی، افزایش فضاهای سبز درون و برون شهری و درختکاری در محوطه‌ها و محله‌ها نیز بسیار با اهمیت است و جهاد کشاورزی باید به این امور مهم به طور جدی رسیدگی کند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول