اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گناباد خبر داد

تصویب 756 طرح برای توسعه کشاورزی گناباد در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری 22 جلسه کارشناسی در کارگروه توسعه کشاورزی، 756 طرح با اعتبار 308 میلیارد و 178 میلیون ریال و اشتغال‌زایی هزار و 560 نفر تصویب شده است.

تصویب 756 طرح برای توسعه کشاورزی گناباد در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدباقر جاهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین این پروژه‌ها لایروبی قنوات انتقال آب به واحدهای زراعی و دامی، تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی است.

وی ادامه داد: با اجرای موفق طرح نوسازی اراضی شوراب در سال گذشته، امسال نیز طی 2 پروژه در سطح 80 هکتار عملیات نوسازی در اراضی حسن‌آباد شوراب و بیمرغ در دست اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: در سال گذشته 68 کیلومتر لوله‌گذاری، 10 کیلومتر احداث کانال بتونی، لایروبی 35 رشته قنات و اجرای آبیاری تحت فشار در 540 هکتار از دیگر اقدامات این مدیریت بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: در همین مدت در 40 استخر دو منظوره کشاورزی حدود 24 تن انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی تولید شد.

جاهدی ادامه داد: توسط 70 واحد مرغداری 61 هزار تن گوشت سفید، 2 هزار و 500 تن تخم‌مرغ ، 2 هزار و 200 تن گوشت قرمز و 6 تن عسل و روزانه 180 تن شیر تولید و به کارخانه‌های لبنی شهرستان و سایر شهرستان‌ها ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد تصریح کرد: به منظور ترویج روش‌های نوین کشاورزی و دامی و نیز توانمندسازی روستاییان در مقابله با خشک‌سالی در همین مدت 62 مورد کلاس و کارگاه آموزشی ویژه کشاورزان و دهیاران و اعضای شوراهای روستایی برگزار شده است.

جاهدی تصریح کرد: این شهرستان مقام نخست استان را در ارتباط با عملکرد طرح توسعه کشاورزی کسب کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد در تشریح اهداف طرح توسعه بخش کشاورزی گفت: تثبیت و ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، تولید ثروت و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش، افزایش ضریب مکانیزاسیون، فعال شدن طرح‌های نیمه‌تمام، رسیدن ظرفیت واحدهای تولیدی موجود به ظرفیت اسمی از جمله اهداف این طرح است.

جاهدی افزود: استفاده از تکنولوژی نوین در بخش کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و استحصالی، استفاده بهینه از اراضی قابل واگذاری افزایش فرآوری محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی کاهش مصرف انرژی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و حفظ کیفیت آب و خاک از دیگر اهداف طرح است.

وی ادامه داد: کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید، افزایش صادرات محصولات بخش کشاورزی و قطع وابستگی به واردات محصولات و نهاده‌های مرتبط با بخش، ایجاد انگیزه برای اجرای الگوی کشت در مناطق مرزی و کم‌تر توسعه یافته، ساماندهی مشاغل خانگی از دیگر اهداف طرح است.

جاهدی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری 22 جلسه کارشناسی در کارگروه توسعه کشاورزی، 756 طرح با اعتبار 308 میلیارد و 178 میلیون ریال و اشتغال‌زایی هزار و 560 نفر مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول