اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 6 میلیارد تومان صورت گرفت

300 کیلومتر لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی در ریگان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: یکی از مشکلات شهرستان انتقال آب به مزارع و باغ‌ها بود که در این زمینه 300 کیلومتر لوله‌گذاری با اعتبار 6 میلیارد تومان انجام شد و این اقدام در استان کرمان بی‌نظیر است.

300 کیلومتر لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی در ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، موسی جلالی عصر امروز در همایش بزرگ زکات و آبیاری تحت فشار در بخش گنبکی ریگان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: در دولت نهم و دهم اقدامات خوبی در شهرستان ریگان صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از مشکلات شهرستان با توجه به بافت شنی آن مشکل انتقال آب به مزارع و باغ‌ها بود که در این زمینه 300 کیلومتر لوله‌گذاری در شهرستان با اعتبار 6 میلیارد تومان انجام شده است و این اقدام در استان بی‌نظیر است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان بیان کرد: در 99 درصد موتور پمپ‌های روستاهای شهرستان ریگان خط انتقال در هر کدام به اندازه یک‌هزار متر اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به بافت شنی منطقه و وجود توفان‌های شدید شن نیاز است خط انتقال آب در تمام مزارع شهرستان اجرا شود.

جلالی تصریح کرد: سال گذشته در زمینه آبزی‌پروری ماهیان امور و کپور پنج کیلوگرمی در شهرستان تولید شد و امسال در اقدامی پرورش لارو در این شهرستان انجام شد که تمام بچه‌ماهیان استان از این استخر تأمین می‌شود.

وی گفت: با توجه به تبخیر شدید آب در ریگان و استفاده کشاورزان ریگانی از سیستم‌های غرقابی، آب شهرستان هدر می‌رود در این زمینه تسهیلاتی برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به کشاورزان داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: در سطح شهرستان ریگان یک‌هزار و 200 هکتار تاکنون اجرا شده و 300 هکتار دیگر پرونده آنها تشکیل و به زودی اجرایی می‌شود.

وی خواستار استقبال کشاورزان از این طرح شد و بیان داشت: اگر کشاورزان ریگانی این تسهیلات را جذب نکنند به دیگر شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد.

جلالی از اجرای سیستم سنتر برای نخستین بار در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 60 هکتار از اراضی شهرستان به این سیستم مجهز شده‌اند و این طرح الگویی برای کشاورزان ریگانی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان خاطرنشان کرد: هر کشاورز باید شناسنامه بهره‌بردار داشته باشد و در این راستا کشاورزان باید به سایت‌ها مراجعه و اطلاعات کشاورزی خود را در ثبت کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول