اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

مهار 99 درصدی آفت گندم در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: آفت گندم به‌ویژه سن طی سال جاری در استان زنجان با موفقیت 99 درصد مهار شده است.

مهار 99 درصدی آفت گندم در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور ظهر امروز در ششمین همایش استانی فرهنگ و مدیریت جهادی با تاکید بر اینکه امسال تولید 300 هزار تن گندم در استان زنجان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری 400 هزار تن گندم در استان برداشت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی تا امروز وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است، خاطر نشان کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی آفت گندم به‌ویژه آفت سن با موفقیت 99 درصدی در استان زنجان مهار شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توفیق بسیار بزرگی است که شامل حال ایرانیان شده است، اضافه کرد: کل جهاد کشاورزی استان زنجان برنامه‌های ویژه‌ای برای تحقق شعار سال در نظر دارد که نیازمند حمایت‌های ویژه است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان زحمت‌کش‌ترین و محبوب‌ترین مخلوق خدا بر روی زمین محسوب می‌شوند، ادامه داد: کشاورزان از نعمت‌های بزرگ خداوند هستند و رفع مشکلات آنها در تحقق شعار سال اقدام موثری به شمار می‌رود.

نهاوندی‌پور با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه " شاید هیچ عبادتی بالاتر از جهاد سازندگی نباشد" تصریح کرد: توجه به کشاورزان و برطرف‌کردن مشکلات آنها یکی از عوامل موفقیت ما در اهداف تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار هفته جهاد کشاورزی در سال جاری فرهنگ جهادی، تولید ملی و توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی عنوان شده است، خاطر نشان کرد: برای تحقق شعار سال جاری گام‌های موثر و محکمی برمی‌داریم.

همچنین در ادامه این جلسه صاحب مقاله برتر ششمین همایش استانی فرهنگ و مدیریت جهادی ضمن ارائه مقاله خود مورد تقدیر قرار گرفت.

حسن محمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه حمایت از تولید ملی مستلزم رشد کیفی تولیدات است، اضافه کرد: تولید دانش‌محوری نیز یکی از ضروریات جامعه محسوب می‌شود.

وی در بخشی از مقاله خود با اشاره به اینکه باید از شعارزدگی پرهیز کرده و حرکت‌های مستمری در راه رسیدن به اهداف برداشته شود، خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال نیازمند کار و تلاش مستمر همراه با الگو و راهبرد دقیق است.

صاحب مقاله برتر ششمین همایش استانی فرهنگ و مدیریت جهادی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح شیوه کاشت محصولات کشاورزی و سیستم آبیاری مزارع اصلاح شود، ادامه داد: باید ضایعات محصولات کشاورزی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای سال 89 میزان ضایعات گوشت مرغی 30 درصد است، تصریح کرد: بر اساس این آمارنامه در سال 89 حدود 285 میلیون قطعه گوشت مرغی تولید شد که 85 میلیون قطعه هر یک به ارزش 50 هزار ریال ضایع شده بود.

در ادامه جلسه از افرادی که مقاله آنها در ششمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی برگزیده شده بود با حضور مسئولان استانی تقدیر شد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول