اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل

تمهیدات ریالی برای خرید گندم کشاورزان اندیشیده شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تمهیدات ریالی برای خرید گندم کشاورزان اردبیلی اندیشیده شده و مشکلی از این باب وجود ندارد.

تمهیدات ریالی برای خرید گندم کشاورزان اندیشیده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی ظهر امروز در جلسه پیگیری تصمیمات کمیته استانی خرید گندم اظهار داشت: بانک‌های عامل سپه و ملی آمادگی خود را برای خرید گندم کشاورزان به صورت نقدی اعلام کرده‌اند و امسال گندم کشاورزان کیلویی چهار هزار و 200ریال خریداری می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در بخش خرید گندم به کشاورزان و زارعان نیز توصیه‌های لازم شده است، خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده ایام برداشت گندم فرا می‌رسد و به دلیل مساعد بودن وضعیت آب و هوایی در استان مراکز خرید گندم از 25 خرداد آماده تحویل گندم کشاورزان است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: هماهنگی‌های لازم با بانک‌های عامل نیز برای ارائه تسهیلات به کارخانجات آرد‌سازی جهت تهیه گندم مورد نیاز انجام گرفته است.

کریمی بانک‌های عامل ارائه دهنده تسهیلات به کارخانجات آرد سازی را بانک ملی، کشاورزی، سپه و ملت اعلام کرد و گفت: استان اردبیل نیاز به ذخیره 250 هزار تن گندم برای استحصال آرد و تامین نان مصرفی دارد که این میزان از گندم تولیدی استان باید ذخیره شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ابراز داشت: سیلوی ملکی و خصوصی شرکت غله استان به میزان 120 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی دارد و 130 هزار تن نیز در سیلوهای خصوصی ذخیره‌سازی خواهد شد.

کریمی افزود: اقدامات لازم نیز برای خارج کردن گندم مازاد بر نیاز استان به خارج از استان انجام شده و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه 130 هزار تن مصرف گندم بذری در استان ذخیره‌سازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: بالای 550 هزار تن گندم امسال برداشت و عرضه خواهد شد.

ارژنگ عزیزی خرید تضمینی گندم با تمام قوا از سوی مسئولان ذیربط را یادآور شد و گفت:‌ انتظار داریم جلسات تنظیم بازار خرید گندم در شهرستان‌ها به ویژه منطقه مغان، پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی به صورت جدی پیگیری شود.

وی یادآور شد: 40 درصد گندم تولیدی در استان از آن بیله‌سوار است و با توجه به اینکه امسال قیمت خرید گندم 250 ریال افزایش یافت انتظار می‌رود جلوی بخش خصوصی که گندم مرغوب را از استان خارج می‌کند گرفته شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل بیان داشت: 250 هزار تن مصرف داخلی استان است که باید با ذخیره گندم مرغوب در طول سال بتوانیم در استحصال آرد مرغوب و تولید نان با کیفیت مشکلی نداشته باشیم.

عزیزی از بانک‌های عامل نیز خواست پول مورد نیاز برای بخش خصوصی به منظور خرید گندم را در اختیارشان قرار دهد تا بخش خصوصی در این استان مشکلی نداشته باشد.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه مباشرت خرید گندم هر سال بلا استثنا موقع خرید گندم انجام می‌شود، اظهار داشت: این مسئله باید به عنوان آسیب جدی شناخته شود تا ما در این راستا کمتر با مشکل مواجه شویم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول