اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

مبارزه با آفت سن مادر گندم در مزارع هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از مبارزه با آفت سن مادر گندم در مزارع کشاورزی این استان خبر داد و گفت: مبارزه در سطح یک ‌هزار و 276 هکتار آغاز شده است.

مبارزه با آفت سن مادر گندم در مزارع هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، طهماسب غلام‌پور در این رابطه اظهار داشت: عملیات مبارزه با آفت سن مادر گندم در شهرستان رودان و حاجی‌آباد در حال انجام است.

به گفته وی مبارزه با آفت سن از طریق نظارت شبکه‌های مراقبت بخش دولتی و خصوصی توسط 60 کارشناس صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: آفت سن به واسطه تغذیه از شیره گیاهی ساقه و خوشه موجب خشک شدن خوشه و پوک شدن گندم می‌شود.

غلام‌پور اضافه کرد: با هجوم این آفت به مزارع این محصول خاصیت خود را برای مصارفی هم‌چون پخت نان از دست می‌‌دهد و فقط به منظور مصارف دام و طیور قابل استفاده است، به همین منظور مبارزه با این آفت از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

یادآور می‌شود امسال سطح زیرکشت گندم در هرمزگان حدود 13 هزار هکتار با عملکرد تولید متوسط 4.2 تن در هر هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت 52 تا 55 هزار تن محصول برداشت شود.

بیشترین میزان سطح زیر کشت با بیش از 11 هزار هکتار به شهرستان حاجی‌آباد اختصاص دارد و پس از آن شهرستان‌های رودان، میناب و بستک بیشترین سطح کشت را دارا هستند.

فصل کشت گندم از اواسط مهر تا نیمه‌دوم آذرماه و زمان برداشت این محصول نیز از نیمه‌دوم فروردین آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول