اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کرج خبر داد:

کنترل بیماری سن گندم در مزارع در کرج

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: تمامی کانون‌های شیوع بیماری سن گندم در مزارع کشاورزی کرج کنترل شده و درصد وجود این بیماری در مزارع به زیر یک درصد رسیده است.

کنترل بیماری سن گندم در مزارع در کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرج، میرسعید ولیعهدی اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم در شهرکرج در سال زراعی گذشته (مهر 89 تا مهر 90) 2هزار و 164 هکتار بود که در این سطح زراعی 9هزار و 784تن گندم تولید شد.
وی اظهار داشت: در این سال زراعی حداکثر برداشت محصول در هکتار 10 و هفت دهم تن بود که نسبت به گذشته رکورد خوبی است.
این مسئول گفت: در حال حاضر سه اکیپ مراقبتی برای کنترل بیماری سن گندم در سطح شهرستان مستقرند و هم اکنون نیز این بیماری افزایش و یا شیوعی نداشته است.
ولیعهدی با اشاره به اینکه افت ریزش گندم کرج بین 15 تا 20 درصداست، اضافه کرد: افت ریزش گندم در مزارع را باید به حداقل برسانیم و علت این امر به کارگیری کمباین‌هایی است که فاقد سنسور هستند، بنابراین با نصب این سنسورها روی کمباین‌ها افت ریزش گندم به پنج درصد خواهد رسید.
مدیر جهاد کشاورزی کرج افزود: باتوجه به بارش‌های متوالی و طولانی در آبان ماه سال‌جاری که 188 میلیمتر برآورد شد و در 40 سال اخیر در کرج بی‌سابقه بود، عملیات کشت گندم کاران را به تعویق انداخت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول