اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن گندم و جو در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هفت هزار تن گندم و جو در شهرستان فردوس برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن گندم و جو در فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: در سال جاری 950 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم و یک‌هزار و 950 هکتار زیر کشت جو قرار گرفته است که رقم بسیار خوبی است.

وی از افزایش 30 درصدی میزان برداشت محصول جو نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: کاهش سطح زیر کشت گندم سبب کاهش میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: نابسامانی قیمت محصولات کشاورزی، خشکسالی، کمبود آب، کمبود علوفه و بالا بودن قیمت آن سبب شده تا کشاورزان برای تأمین علوفه دام خود به کشت جو روی آورند.

غلامی به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اشاره کرد و یادآور شد: خرید تضمینی گندم از 395 تومان به 420 تومان افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه قیمت خرید گندم در سطح بازار بیشتر از قیمت خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی است کشاورزان برای تحویل گندم خود به سیلو رغبت چندانی ندارند.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس افزود: در حال حاضر یک رقم گندم و دو رقم جو در مزارع سطح شهرستان فردوس کشت می‌شود و به دلیل اینکه محصول جو به آب کمتری نسبت به گندم نیاز دارد سطح زیر کشت جو در شهرستان بیشتر از گندم است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول