اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

گندم بیش از 2 درصد آسیب‌دیده از آفت سن غیرقابل خرید است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: محصول گندم بیش از 2 درصد آسیب‌دیده از آفت سن گندم غیرقابل خرید بوده و از سوی شرکت غله خریداری نخواهد شد.

گندم بیش از 2 درصد آسیب‌دیده از آفت سن غیرقابل خرید است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مبارزه با آفت سن مادری و پوره گندم در بیش از 25 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم در شهرستان‌های استان در حال انجام است.

وی افزود: به منظور حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و در روند سیاست‌های سازمانی در امر کاهش خسارات وارده به محصول در اثر آفت، امر مبارزه، توسط 13 اکیپ مستقر در شهرستان‌های استان به انجام رسیده و در صورت دریافت گزارش مشاهده "پوره سن گندم" در مزارع، عملیات توسط نزدیک‌ترین اکیپ بلافاصله آغاز می‌شود.

ایرانی‌فام اظهار کرد: کار مبارزه با پوره و سن مادری از سوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در سطح مزارع زیرکشت گندم استان آغاز شده و تاکنون در هشت هزار و 323 هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در شهرستان میانه و پنج هزار و 630 هکتار از اراضی شهرستان ملکان و یک‌هزار و 70 هکتار از اراضی شهرستان مراغه صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین در سه هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان اهر، دو هزار و 70 هکتار از اراضی شهرستان هشترود، دو هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان ورزقان، یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان چاراویماق، این مبارزه تداوم داشته و سعی بر این شده است که با نابودی کانون‌های آلوده به این آفت، از گسترش آن به سایر مزارع جلوگیری به‌عمل آید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این موضوع که بنا به گزارشات دریافتی، عملیات مبارزه با این آفت با گستره کمتری در سایر شهرستان‌های استان انجام گرفته است، افزود: سطوح مبارزه با این آفت در شهرستان‌های بستان‌آباد، مرند و بناب به ترتیب 489، 12 و 10 هکتار بوده است.

ایرانی‌فام با اشاره به این موضوع که محصول گندم بیش از دو درصد آسیب‌دیده از این آفت، غیرقابل خرید بوده و از سوی شرکت غله خریداری نخواهد شد، تلاش سازمان در استقرار اکیپ‌های مبارزه با سن در سطح شهرستان‌های استان را اقدامی در راستای حمایت مستقیم از بهره‌برداران بخش زراعی برشمرد.

وی گفت: زارعان در صورت مشاهده "پوره سن گندم" در مزارع خود، با اقدام به موقع نسبت به مبارزه اصولی با کانون‌های آلوده از بروز خسارت جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول