اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت خبر داد

راه‌اندازی 14 مرکز شبانه‌روزی خرید گندم در مرودشت

خبرگزاری فارس: فرماندار مرودشت گفت: 14 مرکز خرید گندم به صورت شبانه‌روزی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان مرودشت را خریداری می‌کنند.

راه‌اندازی 14 مرکز شبانه‌روزی خرید گندم در مرودشت

یدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: سرمازدگی باعث شده است که مزارع عده‌ای از کشاورزان دچار خسارت شود و برای جبران ضرر و زیان کشاورزان کارگروهی از متولیان بیمه و مسئولان جهاد کشاورزی تشکیل و نسبت به پرداخت بیمه سرمازدگی مزارع اقدام می‌شود.

فرماندار مرودشت اضافه کرد: با وجود سرمازدگی و دیگر مشکلات، پیش‌بینی می‌شود حدود 300 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل برداشت گندم، جو و آماده‌سازی مجدد زمین‌های کشاورزی برای کاشت صیفی، هر ساله از طرف عده‌ای از کشاورزان کاه و کلش باقی مانده گندم و جو به آتش کشیده می‌شود که این امر مشکلات بی‌شماری را برای مردم و زمین‌های کشاورزی به بار می‌آورد.

رئیس شورای تامین شهرستان مرودشت بیان داشت: عوارض زیست محیطی و بیولوژیکی این پدیده برای زمین‌های کشاورزی علاوه بر تهدید جسم و روح مردم منطقه در بعضی موارد منجر به تصادفات جاده‌ای نیز می‌شود و نیازمند همیاری مسئولان مراکز کشاورزی و محیط زیست، بخشداران، دهیاران و شوراها است تا ضمن اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها و ارتباطات مردمی از این معضل جلوگیری کنند.

فرماندار مرودشت در پایان ابراز داشت: با توجه به این که اشتغال از دغدغه‌های جوانان و خانواده‌های آنان است، دولت در حوزه کشاورزی فرصت و بستری فراهم کرده است تا فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و افراد جویای کار و علاقمند به کار کشاورزی در این حوزه مشغول شوند.

وی افزود: با عنایت به ایجاد ظرفیت از سوی دولت و وجود افراد بیکار متولیان کشاورزی برای تحقق این موضوع باید اطلاع‌رسانی و فضاسازی کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول