اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح 40 هزار هکتار صورت می‌گیرد

عملیات مبارزه با آفت سن گندم در مزارع جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مبارزه با آفت سن گندم هر سال انجام و این عملیات در سال جاری در 40 هزار هکتار از مزارع جو و گندم آبی جنوب کرمان انجام می‌شود.

عملیات مبارزه با آفت سن گندم در مزارع جنوب کرمان

محمدرضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: آفت سن گندم از آفات همگانی است و مبارزه با آن نیازمند مشارکت مردم و دولت است که وظیفه دولت پیش‌آگاهی و ردیابی آفت است.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفت سن گندم هر سال انجام می‌شود، افزود: این عملیات در سال جاری در 40 هزار هکتار از مزارع جو و گندم آبی جنوب کرمان انجام می‌شود.

احمدی تصریح کرد: عملیات مبارزه با آفت سن غلات از نیمه دوم بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 9 هزار هکتار در هفت شهر جنوبی استان کرمان علیه مادر و پوره سن گندم مبارزه شیمیایی انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مناطق مشکل‌ساز آفت سن بیشتر در حوزه شهرستان‌های رودبار و فاریاب است.

احمدی ابراز داشت: به دلیل مبارزه خوبی که در سال گذشته با این آفت انجام شد، پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش و به 20 هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری نزولات آسمانی کاهش داشت و میانگین متوسط بارش باران که 140 میلی‌متر بود به 60 میلی‌متر کاهش یافته است، اذعان داشت: کاهش بارش باران سبب کاهش سطح سبز مراتع شده و در نتیجه هجوم آفت سن به مزارع گندم افزایش می‌یابد.

احمدی اذعان داشت: کشاورزان برای کاهش آسیب صدمات این آفت توصیه‌های فنی کارشناسان کشاورزی را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول