اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

امروز ایران اسلامی در منطقه تعیین‌کننده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: امروز راه و مرام انقلاب اسلامی و ملت ایران در منطقه تعیین‌کننده است.

امروز ایران اسلامی در منطقه تعیین‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‏‌های نماز جمعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در روز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، نقشه راه را به ملت ایران نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیاناتی که در روز رحلت امام خمینی(ره) داشتند مباحث مرتبط با مسائل بنیادین انقلاب اسلامی را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: دیدگاه‏‌های مقام معظم رهبری خط تداوم انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با استناد به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام راحل برای ملت ایران پدری کرده و حق پدری را بسیار خوب ادا کردند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ملت ایران عزت بخشید، ادامه داد: ملت ایران در دوران قبل از انقلاب اسلامی در ذلت به سر می‏بردند و هیچ قدرتی نداشتند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امروز رئیس شورای امنیت جمهوری اسلامی ایران با صلابت و قدرت در مقابل 1+5 که راس قدرت‏های دنیا هستند صحبت می‏‌کند، اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران، مرام و راه این انقلاب و مردم، در منطقه تعیین‌کننده است.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) سبب تغییر شرایط و اوضاع و عزیز شدن ملت ایران در جهان شدند، یادآور شد: دلیل غلبه ملت ایران بر بسیاری از چالش‏های نظامی، سیاسی و امنیتی، وجود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پروژه‏‌های عمرانی زیادی در کشور اجرا شده است، اضافه کرد: در دوران قبل از انقلاب از میان 65 هزار روستا فقط یک هزار و 500 روستا آب و برق داشتند که اکنون به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

آیت‏الله خاتمی با بیان بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در زمینه پیشرفت‏‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ولی امر مسلمین توقف را شکست دانستند و افزودند که مردم باید با همان صلابت پیش روند.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که "اگر در راه پیشرفت‏‌ها و رکوردزد‌ن‏‌ها توقف کنیم به عقب برمی‏گردیم و اگر مسئولان کشور دچار تکبر و خودمحوری شوند تودهنی می‏خوریم" ادامه داد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب سبب موفقیت در اهداف می‏‌شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر بیانات رهبری مبنی بر اینکه در راه پیشرفت توقف، لذت‌‏جویی، خودشگفتی و محبوبیت‌طلبی ممنوع است، خاطرنشان کرد: با این ممنوعیت‏‌ها است که می‏توانیم به قله‏‌های برتر سعود کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی حیرت زده و دست‏پاچه شده است، اظهار داشت: آنها می‏‌دانند که در شرایط کنونی آسیب‏‌پذیرتر هستند.

آیت‏‌الله خاتمی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در استان زنجان تصریح کرد: این مراسم در استان بسیار باشکوه و منظم و معنوی برگزار شد و اقدامات موثر ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل شایان تقدیر است.

وی یادآور شد: در مجموع 7 هزار و 500 نفر به صورت سازمان یافته و منظم در سال جاری به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام شدند که این حضور باشکوه بیانگر ولایت‏مداری مردم استان زنجان است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دینداری مردم بالا رفته و حضور مردم در نمازهای جمعه گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه و زینبیه اعظم استان زنجان در جهان زبانزد است.

وی به برگزاری بسیار منظم و باشکوه مراسم اعتکاف در سال جاری در استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: بیشتر شرکت‌کنندگان در سال جاری جوان بودند.

آیت‏الله خاتمی تاکید کرد: بر اساس آمار اعلام شده در سال جاری تعداد دانشجویان معتکف نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت رعایت تقوا از جانب مسلمانان و مومنان اظهار داشت: افراد باتقوا، اعمال صحیح و پاکی دارند و چشمان آنها گریان است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نفس انسان بر گردن وی حق دارد و اطاعت از ذات خداوند، این حق محسوب می‏‌شود، اضافه کرد: همه وجود انسان باید در مسیر بندگی خداوند قرار گیرد و بدن خود را در راه بندگی خدا قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه زبان، گوش و چشم از جمله اعضایی هستند که بر گردن انسان حق دارند، ادامه داد: زبان یکی از اعضای اساسی و عجیب بدن انسان است که اگر در مسیر صحیح قرار گیرد انسان را به سعادت می‏رساند و اگر کنترل نشود دنیا و آخرت انسان را تباه می‏‌کند.

آیت‏الله خاتمی همچنین اظهار داشت: انسان باید افسار زبان خود را در دست بگیرد و آن را به خوب‏‌گویی و مودب صحبت‌کردن عادت بدهد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول