اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش:

رویکرد آموزشی سند تحول بنیادین مبتنی بر تربیت ایرانی و اسلامی است

خبرگزاری فارس: دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزشی سند تحول بنیادین مبتنی بر تربیت ایرانی و اسلامی است.

رویکرد آموزشی سند تحول بنیادین مبتنی بر تربیت ایرانی و اسلامی است

مهدی نویدادهم در حاشیه نمایشگاه هنر و سند تحول بنیادین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین،حاکمیت فقط با رویکرد آموزشی نیست، بلکه زمینه‌ساز تربیت‌پذیری مبتنی بر تربیت ایرانی و اسلامی است.

نوید ادهم گفت: ما وظیفه داریم نگاه موضوع محور به هنر را به نگاه تربیتی تبدیل کنیم.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش افزود: درس هنر، قابلیت‌های زیادی برای تحول دارد، زیرا که در آن بحث تفاوت‌های فردی و کیفیت‌گرایی بیشتر از علومی چون شیمی و فیزیک مطرح است.

نویدادهم اظهار داشت: لازمه سند تحول بنیادین این است که به سمت هنری شدن چرخش پیدا کند و تربیت هنری دانش‌آموز فقط در درس هنر، قابل تجربه نیست بلکه در وجوه مختلف هنر را در مدارس می‌توان توسعه داد، زیرا هنر انتقال دهنده پیام است.

وی در ادامه با اشاره بر گزاره‌های هنر مبتنی بر فلسفه تربیت جمهوری اسلامی ایران گفت: جهان آفرینش از نظام احسن برخوردار بود و سنن الهی بر جهان هستی حاکمیت و انسان فطرتی الهی دارد که قابل فعلیت یافتن به وسیله هنر دارد.

نویدادهم افزود: زیبایی و هنر از نمودهای تعالی‌بخش حیات بشری و یکی از تمایلات فطری انسان است و ارزش زیبایی‌شناسی هم ناظر به واقعیت‌های عینی و وابسته به ادراک فرد است.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: شناساندن پدیده‌های طب یعنی افزون بر ارزش ابزاری به منظور تحقق غایت زندگی با نگرش نمادین، به مثابه آیاتی از حکمت و اقتدار الهی است.

نویدادهم گفت: مهارت خوب دیدن و اندیشیدن،خوب سخن گفتن را باید به دانش‌آموزان یاد بدهیم تا بیرون را زیبا ببینند و به زیبایی شناسی بیرونی برسند.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش افزود: رویکرد تربیت هنری، موضوع محور است و رمزگشایی از پدیده‌های طبیعت هستی و پرداختن به قوه خیال با توجه به فلسفه صدرایی در سند تحول بنیادین لحاظ شده است.

نویدادهم اظهارداشت: در عصر حاضر هنر با رسانه‌های جدید آن‌چنان به هم گره‌ خورده است که جدایی هر یک تفکیک ناپذیر است و به دلیل این موضوع بیش از گذشته نیازمند سواد رسانه‌ای هستیم، زیرا هنر با جذابیت‌های هنری که دارند، آدم را مدهوش می‌کند و این مهارت را در کلاس‌های هنر و درس باید به دانش‌آموزان انتقال دهیم.

انتهی پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول