اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

فتح خرمشهر اوج تاریخ روشن و پر افتخار ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار گناباد گفت: یکی از نقاط تاریخی روشن و پر افتخار تاریخ اسلامی دفاع ‌مقدس فتح خرمشهر است.

فتح خرمشهر اوج تاریخ روشن و پر افتخار ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی ظهر امروز پنج‌شنبه در جمع مردم روشناوند گناباد اظهار داشت: همه ما انسان‌ها چه در زندگی مادی و چه در زندگی معنوی با آرمان‌هایی زندگی می‌کنیم و در این راستا انسان بی‌آرمان وجود ندارد.

وی افزود: باید آرمان‌های ما آرمان‌های بلند معنوی اسلامی و انسانی باشد و آرمان‌های ابدی که مجاهدان بزرگ به آن آرمان‌ها دست می‌یابند.

وی ادامه داد: برای اینکه راه را گم نکنیم باید در مسیر راه همیشه آن نقاط و منشأ تاریکی‌ها را مدنظر داشته باشیم.

صفایی گفت: یکی از نقاط تاریخی روشن و پر افتخار تاریخ اسلامی دفاع ‌مقدس و اوج این نقطه فتح خرمشهر است به گونه‌ای که حضرت امام می‌فرماید فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح یک شهر نبود، فتح یک سرزمین نبود، فتح قلل رفیع معنویت و فتح ارزش‌ها بود.

فرماندار گناباد ادامه داد: ما چه داشتیم که آنجا را فتح کردیم، نه نیروی کماندوی ورزیده، نه سلاح‌های فوق‌مدرن، تنها ایمان به خدا و عمل صالح بود که سبب این فتح بزرگ شد.

وی بیان کرد: وقتی که فرمانده خط غربی خرمشهر به محمد جهان‌آرا می‌گوید خط سقوط کرد، شهید جهان‌آرا پاسخ می‌دهد خط مهم نیست، مواظب باشید خودمان سقوط نکنیم، نشان از بزرگی این عملیات است.

صفایی خاطرنشان کرد: امام در یک جمله می‌خواهد رزمندگان مغرور نشوند که در این راستا می‌گوید خرمشهر را خدا آزاد کرد البته وعده الهی و باران رحمت الهی و کمک آسمانی زمانی اتفاق می‌افتد که در زمین هم خبری باشد و انسان‌ها هم انسان‌های الهی باشند.

صفایی گفت: خرمشهر نماد مقاومت ملت قهرمان ایران است، با آزادسازی خرمشهر عزیز روند سیاسی و نظامی دفاع مقدس تغییر اساسی کرد و دنیا فهمید باید حقوق مسلم ایران اسلامی در جنگ را به رسمیت بشناسد.

وی تاکید کرد: فتح خرمشهر سبب شد تا ارتش بعث عراق تا مدت‌ها در لاک دفاعی باقی بماند و از هر گونه تحرک تهاجمی هراس داشتند و این امر سبب شد تا کشورهای غرب به تقویت مالی و نظامی عراق مبادرت ورزند.

وی گفت: امروز اقتدار و عزتی که در کشور وجود دارد مرهون رشادت‌ها و جانبازی‌های رزمندگان دلاور و با ایمان در جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی بیان کرد: امروز نسل جوان ما باید بدانند که راه و منش شهدای دوران دفاع‌ مقدس چگونه و با چه اهدافی بوده تا در این مسیر به اشتباه نروند.

صفایی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در دوران دفاع‌ مقدس برای تثبیت ولایت و اسلام ناب محمدی در مقابل دشمنان ایستادیم، امروز نیز باید در جنگ نرم و در برابر هجوم دشمنان با اعتقاد راسخ بایستیم.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول