اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

ایران در پی تأسیس تمدن عظیم اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: ایران در پی تأسیس تمدن اسلامی عظیمی است و این مهم به کمک دانش‌های پایه‌ای مثل انرژی هسته‌ای به بار می‌نشیند.

ایران در پی تأسیس تمدن عظیم اسلامی است

حجت‌الاسلام هادی فنایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: رفتار غربی‌ها در قبال ایران بیان‌کننده سیاست کهنه آنها است که از یک طرف تهدید و چماق را ابزار قرار می‌دهند و از طرف دیگر ژست دموکراتیک به خود می‌گیرند.

وی بیان کرد: سفر یوکیا آمانو در این مقطع حساس که نزدیک به نشست ایران و گروه 5+1 در بغداد است، پیام‌های بسیاری دارد و نشان می‌دهد آمانو و کشورهای غربی از یک طرف می‌خواهند مذاکرات بغداد نتیجه مثبتی داشته باشد و از طرف دیگر از ایران می‌خواهند که غنی‌سازی را در غنای 20 درصد متوقف کند و با این غنی‌سازی کشورهای غربی فعالیت هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسند و از تحریم‌ها علیه ایران کم می‌کنند.

این مسئول نتیجه مثبت مذاکرات آمانو در تهران را بر مذاکرات بغداد تأثیرگذار دانست و گفت: آمانو با رویکرد مثبتی به تهران آمد و سعی کرد مذاکرات نتایج مثبتی داشته باشد تا ایران و غربی‌ها به نتایج مثبت مذاکرات بغداد امیدوار باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: ایران در حال حاضر به دنبال اهداف بلندی در زمینه هسته‌ای نیست و اهداف میانی را دنبال می‌کند و با غنی‌سازی 20 درصد می‌تواند به اهداف علمی و تحقیقاتی خود دست پیدا کند.

فنایی خطاب به غربی‌ها عنوان کرد: ایران هرگز فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کند و از مسیر خود باز نمی‌گردد و توقفی که در دوران اصلاحات اتفاق افتاد، دیگر اتفاق نمی‌افتد.

وی اضافه کرد: ایران از تمام اقلیم‌های خود دانشمندان بزرگی پرورش داده است و پیشرفت‌های علمی که غربی‌ها تا امروز به آن رسیده‌اند، دانشمندان ایرانی در مدت زمان کمی به آن پیشرفت‌ها دست پیدا کردند که این برای غرب بسیار شگفت‌انگیز و غیر قابل قبول است.

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: مقام معظم رهبری برخورداری از سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرده است و مسیر حرکت فعالیت‌های هسته‌ای ایران هرگز به سمت دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نیست.

این مقام مسئول مشکلات و بحران‌هایی که غرب دچار آن شده است را از مهم‌ترین دلایل اصرار غربی‌ها برای به ثمر نشستن مذاکرات عنوان کرد و افزود: ایران بر مواضع خود استوار است و این غرب و شیطان بزرگ است که دچار انحلال درونی شده و در مسائل سیاسی و اقتصادی دچار سردرگمی شده است.

وی تصریح کرد: اوباما با تحریم نفتی ایران در آستانه انتخابات می‌خواست نقش خود را بسیار خوب و تأثیرگذار جلوه دهد، اما پاسخ محکم ایران فضای غرب و آمریکا را متشنج کرد و طرح اوباما را به بن‌بست کشاند، هرچند ایران به دنبال متشنج کردن فضای کشورهای دیگر نیست.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: ایران تاکنون بر تعهدات خود پایبند بوده و اگر آژانس هسته‌ای و غربی‌ها بر تعهداتشان پایبند باشند ایران نیز همچنان بر تعهداتش پایبند است.

فنایی خاطرنشان کرد: اگر تحریم‌ها قطع شود به نفع ایران است، هر چند تحریم‌های غرب مانع فعالیت‌های علمی دانشمندان ایران نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران به دنبال برقراری ارتباط با تمام کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد: مذاکرات مثبت و سازنده در بغداد به نفع غرب و ایران است و ایران همیشه با رویکرد مثبت وارد مذاکرات شده است و تا به حال غربی‌ها کارشکنی کرده‌اند اما این بار به نظر می‌رسد غرب نیز به این نتیجه رسیده است که باید حقوق ملت ایران را مدنظر داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اذعان کرد: ایران در پی تأسیس تمدن اسلامی عظیمی است و این مسئله به کمک دانش‌های پایه‌ای مثل انرژی هسته‌ای به بار می‌نشیند.

وی بیان کرد: تمدن اسلامی جدیدی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشکیل آن است و امروز به مهم‌ترین دغدغه فکری دانشمندان ایرانی تبدیل شده است، کاملا مخالف سلاح‌های کشتار جمعی است که موجب زیان به انسان‌ها و طبیعت می‌شود.

وی تمدن اسلامی جدید را مبتنی بر دین و اخلاق دانست و تمدن غرب را ضد دین و اخلاق عنوان کرد و افزود: تمدن جدید اسلامی که ایران به دنبال آن است به دنبال درست استفاده کردن از علم در تمام ابعاد آن است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول