اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس‌ارشد علوم سیاسی:

انقلاب ایران سرآغاز حیات مجدد تمدن اسلامی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس‌ارشد علوم سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز حیات مجدد فرهنگ و تمدن اسلامی در جهان است.

انقلاب ایران سرآغاز حیات مجدد تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، ابوتراب کاتبی صبح امروز در نشست سیاسی که با حضور بسیجیان فعال در مسجد جامع کلاته‏رودبار دامغان برگزار شد، اظهار داشت: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس دغدغه‏های موجود در نظام اسلامی و با توجه به نیازهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه نامی را برای سال برمی‏گزینند.

وی بیان داشت: امام خامنه‏ای علاوه بر نام‌گذاری سال‏ها، از یکایک مردم و مسئولان می‏خواهند تا به این نام‌گذاری‏ها و عمل به محتوای آن پای‏بند باشند.

کاتبی اظهار داشت: خردورزی براساس عقل، شناخت ولی زمان، عبرت گرفتن از تاریخ و پیامدهای آن و توجه و تدبر در سنت‏ها، چهار شاخصه مهم پیشرفت و تعالی در زندگی هر فرد است.

این کارشناس‌ارشد علوم سیاسی در زمینه شناخت ولی زمان افزود: یکی از شاخصه‏های تکامل اسلام، وجود نظام‏های مختلف‌ اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و از همه مهم‏تر نظام حکومتی است.

کاتبی ادامه داد: علت اهمیت نظام حکومتی نسبت به سایر نظام‏های موجود این بوده که وجود حکومت مستلزم ایجاد برنامه و نظام در طبقات مختلف فردی و اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه ولایت‌فقیه استوار است، گفت: با توجه به شبهاتی که در سالیان اخیر مطرح شده، باید این اصل مهم را برای جامعه به خصوص نسل‏ جوان کشور شرح داد.

این کارشناس‌ارشد علوم سیاسی افزود: باید اهمیت پاسداری از این اصل مهم را از طریق بهره‏مندی از استدلال عقلی و نقلی و به صورت عملی تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، یک کارشناس اعتقادی نیز در ادامه اظهار داشت: بسیجی باید روز به روز بینش و آگاهی‏های اسلامی و اعتقادی خود را رشد دهد و از این طریق به اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ بسیج در جامعه کمک کند.

معصومه بینائیان گفت: اسلام برای نیازمندی‏های انسان اعم از مادی و معنوی و فردی و اجتماعی، قوانین و مقرراتی وضع کرده که در مجموعه‏های مشخصی تدوین شده است.

وی گفت: علم فقه در واقع روش درست بندگی، کیفیت صحیح و انسانی روابط اجتماعی و عالی‏ترین نظام حیاتی بوده که ناظر به تمام ابعاد زندگی انسان محسوب می‏شود و به تعبیر امام راحل «فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان و اجتماع، از گهواره تا گور است».

این کارشناس اعتقادی اظهار داشت: از جمله ضروری‏ترین علومی که همه مسلمانان به ویژه بسیجیان باید فرا گیرند و به آن عمل کنند، احکام شرعی است، چرا که درستی اعمال به آگاهی از احکام شرعی و عمل کردن براساس آنها بستگی دارد.

بینائیان با بیان اینکه به دست آوردن احکام الهی از متون دینی هم‌چون قرآن کریم و روایات نیاز به تخصص دارد، افزود: تنها افرادی می‏توانند به طور مستقیم به این احکام دست یابند که علم مورد نیاز آن را هم دارا باشند.

وی افزود: بنابراین فراگیری این علوم و تخصص یافتن در آن، علاوه بر آمادگی کامل فکری و ذهنی، نیاز به زمان طولانی دارد.

این کارشناس اعتقادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه افراد نمی‏توانند به قدرت استنباط و اجتهاد برسند، از این‌رو برای بیشتر مردم واجب می‏شود که احکام شرعی را از افراد مجتهد بیاموزند و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/ب10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول