اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

ایران اسلامی از مواضع به حق خود ‌عقب نمی‌نشیند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین گفت: قدرت‌های استکباری بدانند هر چقدر که ‌مذاکرات به طول بینجامد باز هم ایران اسلامی از مواضع به حق خود و دفاع از حقوق خود عقب نمی‌نشیند.

ایران اسلامی از مواضع به حق خود ‌عقب نمی‌نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین (ع) گفت: از خدایی که اگر سخن می‌گویید می‌شنود و اگر چیزی در خیال و گمان خود پنهان دارید می‌داند بترسید.

مکتب امامت و ولایت با عرفان‌های نوظهور در تضاد است

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره به قاطعیت امام هادی (ع) در برابر اهل تصوف گفت: حضرت می‌فرمایند «بر این دغل‌بازان توجه نکنید، آنها جانشین شیاطین هستند و برای آسایش جسم ذکر لا اله الا الله می‌گویند، اذکار آنها برای فریفتن مردم و جلب افراد ساده لوح است.»

وی در ادامه افزود: فرقه متصوفه از زمان امام صادق (ع) علم انحراف را برداشته است، کسی که در دین خدا بدعت می‌گذارد و انحراف اعتقادی ایجاد می‌کند جرم سنگینی دارد، ابداع فرق ضاله و انحراف در دین گناه نابخشودنی است، امروز هم بسیاری با عنوان عرفان‌های نوظهور عقاید جوانان را مورد هجوم قرار دادند، مکتب امامت و ولایت با عرفان‌های نوظهور در تضاد است.

هیئت‌ها از غلو در دین برحذر باشند

امام جمعه موقت ورامین سپس به شدت غلو در دین را مورد نکوهش قرار داد و گفت: برخی در جایگاه ائمه دچار غلو شدند و آنها را در حد خدایی بالا بردند، امام هادی (ع) در مورد این افراد فرمودند «آنچه اینها می‌گویند از دین ما نیست، از آنها رویگردان شوید.»

وی در ادامه به برخی غلوها در اشعار و مدیحه‌های موجود در هیئت‌های مذهبی اشاره گرد و گفت: غلو در دین بسیار نهی شده است، به دوستان در هیئت‌های مذهبی در پرهیز از غلو در دین هشدار می‌دهم، این غلو در بسیاری از مواقع لطمات جبران‌ناپذیری به دین وارد کرده است، ائمه اطهار با غلو مخالف بودند.

بسیاری از مراجع استعمال دخانیات را حرام اعلام کردند

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به چهار تا 10 خرداد هفته بدون دخانیات اشاره و عنوان کرد: هزاران نوع سم در سیگارها شناسایی شده است، استعمال سیگار موجب مرگ زودرس می‌شود و برای خود مصرف‌کننده و اطرافیان خسارات فراوانی در پی دارد، با کمال تاسف برخی نوجوانان، زنان و حتی دختران آلوده به سیگار هستند.

وی افزود: متاسفانه سیاست‌گذاران و مجریان آن در مورد دخانیات سیاست واحدی اتخاذ نکردند، سیگار اسراف مالی را در پی دارد که از گناهان کبیره است، امروز با توجه به اینکه بسیاری از مراجع عظام تقلید استعمال دخانیات را حرام اعلام کردند بیاییم و با این ماده مضر وداع کنیم.

نماینده شهر شهیدان 15 خرداد پرچمدار ارزشمداری در مجلس باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه به روز هفتم خرداد و روز آغاز به کار مجلس نهم اشاره کرد و گفت: مجلس در نظام اسلامی از جایگاه فوق‌العاده‌ای برخوردار است، البته مجلس در طول این هشت دوره فراز و نشیب‌های فراوان داشته اما توانسته با تصویب قوانین قدم‌های موثری بردارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مجلس باید وجه نظارتی خود را تقویت بخشد، انتظار داشتیم مجلس هشتم در بحث اصل هشتم قانون اساسی جدی‌تر وارد می‌شد و باقیات صالحاتی از خود می‌گذاشت که این‌طور نشد، از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم محوریت تصویب قانون عفاف و حجاب در مجلس را بر عهده داشته باشد، نماینده شهر شهیدان 15 خرداد پرچمدار ارزش‌مداری در مجلس باشد.

مراقب باشیم ایمانمان سقوط نکند

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: در زمان سقوط خرمشهر شهید جهان آرا به یاران خود گفت اگر خرمشهر سقوط کرد نگران نباشید، آن را دوباره فتح می‌کنیم، مراقب باشیم ایمانمان سقوط نکند.

وی ادامه داد: خرمشهری که صدام و حزب بعث می‌گفتند هرگز ایران توان بازپس‌گیری آن را ندارد فتح شد، روز سوم خرداد روز بسیار بزرگی است، روز عزت اسلام و غیرت ایران است، جوانان این کشور غیرت‌مندانه و با قطره قطره خون خود از ولایت و مرز و بوم کشور دفاع کردند چون ایمان آنها سقوط نکرده بود، زنان غیور ما در مساجد بحث تدارکات و ارسال مایحتاج و بسته‌بندی آنها به جبهه را بر عهده داشتند و حتی عده‌ای از زنان ورامین برای اعزام به خط مقدم جبهه ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام محمودی اظهار داشت: دشمن هم به خوبی فهمیده است که رمز پیروزی ما ایمان مردان و زنان ما است، بنابراین در جنگ بمب‌های شیمیایی بر سر رزمندگان می‌ریختند و امروز برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی بر سر مردم ما می‌ریزند، می‌خواهند ایمان ما سقوط کند، اگر خاک را بگیرند جبران شدنی است اما ایمان جبران نمی‌شود.

دانشگاه‌های ما کلکسیون مواد آرایشی شده‌اند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری افزود: رعایت نکردن عفاف و حجاب اثرات مخرب و ماندگاری بر اخلاق جامعه دارد، خود زنان باید بیشتر مراقب باشند، دشمن روی به انحراف کشاندن نوامیس ما سرمایه‌گذاری کرده است، ایران هفتمین کشور در مصرف لوازم آرایشی در جهان و دومین کشور در خاورمیانه بعد از عربستان است.

وی عنوان کرد: مصرف بی‌رویه مواد آرایشی سرطان‌زا است، چروک خوردگی زودرس را دربردارد، به عاقبت خود فکر کنید، دختران بزک کرده را در ویترین مغازه‌ها نمایش می‌دهید و برخوردی هم نمی‌شود، با صراحت عرض می‌کنم مردم انقلابی و مومن از شیوع مظاهر بد اخلاقی و بدحجابی در کشور نگرانند، نیروی انتظامی و قوه قضائیه مطابق قانون و قاطعانه با این مظاهر برخورد کنند.

حجت‌الاسلام محمودی سپس گفت: برخی دانشگاه‌ها کلکسیون مواد آرایشی شده‌اند، زمینه‌سازی برای فساد اخلاقی در یک فضای امن با نام مقدس علم و دانشگاه پسندیده نیست و کانون خانواده و ازدواج را تهدید می‌کند.

اگر پارک می‌سازید آن را مدیریت کنید

وی در ادامه برخی بی‌اخلاقی‌ها در پارک‌ها را مورد نکوهش قرار داد و گفت: اگر پارک می‌سازید آن را مدیریت کنید، پارک باید فضای امن برای تفریحات سالم باشد نه فضایی برای تخلفات، آلودگی‌های صوتی توسط برخی وسایل نقلیه مردم را آزار می‌دهد و حتی به برخی وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌های تلفنی هم شیوع یافته است.

امام جمعه موقت ورامین سپس افزود: از مسئولان قضایی برای متوقف کردن یک خودرو آلوده‌کننده صوتی در میدان اصلی شهر متشکرم اما آیا فقط همین یک خودرو بود، آگاه باشید حتی فروشگاه‌های فروشنده این باندها پول‌های شبهه‌دار به منزل می‌برند، هم خانواده‌ها از این کارها بپرهیزند هم اصناف جلوی این موارد را بگیرد.

وی که سخنانش با تکبیرهای مردم تایید می‌شد، گفت: اصناف عزیز در گذشته بیشتر به شعایر دینی اهمیت می‌دادند، خوب بود در کنار این همه پیام تبریک برای انتخابات اصناف یک پیام تسلیت و یک بنر تسلیت امام هادی (ع) در شهر زده می‌شد.

5+1 بداند ایران اسلامی عقب نمی‌نشیند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در پایان با اشاره به مذاکرات 1+5 در بغداد گفت: قدرت‌های استکباری بدانند هرچقدر که این مذاکرات به طول بینجامد باز هم ایران اسلامی از مواضع به حق خود و دفاع از حقوق خود عقب نمی‌نشیند.

انتهای پیام/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول