اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس خبر داد

صدور 815 مجوز مشاغل خانگی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس از صدور بیش از 815 مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

صدور 815 مجوز مشاغل خانگی در فردوس

حسن سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: طرح مشاغل خانگی با توجه به جایگاهی که از دیرباز در عرصه تولید و ارائه خدمات داشته است، می‌تواند زمینه مناسبی را برای زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان دارای مهارت و فاقد سرمایه فراهم کند.

وی گفت: تاکنون بیش از 815 مجوز مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف تولیدی، کشاورزی و خدماتی در شهرستان فردوس صادر شده که بیشترین درصد فراوانی مربوط به حرفه قالی‌بافی با 320 مجوز است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس با اشاره به شناسایی تعداد 314 رشته برای مشاغل خانگی افزود: از زمان آغاز طرح مشاغل خانگی تاکنون تنها بر روی هفت یا هشت رشته خاص تمرکز شده است در حالی ‌که باید در همه رشته‌ها اشتغال ایجاد شود.

سروری تصریح کرد: در سال جدید با اعلام میزان تسهیلات اختصاص یافته باید طرح مشاغل خانگی بازنگری شود و با شیوه‌های جدید افراد متقاضی اشتغال را به سوی سایر رشته‌های مشاغل خانگی سوق داد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 150 کشور جهان در زمینه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند که بسیاری از تولیدات این کشورها در محیط خانه انجام می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: در دوران جدید که دانش و مهارت به عنوان ابزار قدرت کشورها مطرح و سه انقلاب عمده دیجیتالی، اینترنتی و کارآفرینی روی داده است می‌توان از محیط مناسب خانه برای رونق بخشیدن به کسب و کار با نگاهی دانش‌بنیان بر اساس مشاغل جدید تعریف شده در زمینه علوم رایانه‌ای بهره برد.

سروری با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی در کشورهای توسعه‌یافته افزود: ایتالیا از جمله کشورهایی است که در زمینه مشاغل خانگی خرد در خانه یا کارگاه‌های کوچک گام‌های مثبتی برداشته و در کشور سوئیس نیز که برترین تولیدکننده ساعت در جهان است بخش عمده فعالیت یاد شده از طریق کارگاه‌های خانگی انجام می‌شود.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول