اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر داد

اختصاص 210 میلیارد تومان اعتبار در زمینه مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: 210 میلیارد تومان اعتبار به استان در زمینه مشاغل خانگی و خوداشتغالی اختصاص پیدا کرده و تاکنون 80 درصد مجموع طرح‌های این بخش در حوزه مشاغل خانگی محقق شده است.

اختصاص 210 میلیارد تومان اعتبار در زمینه مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه استان با اشاره به اقدامات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری اظهار داشت: ما در سال جاری 300 برنامه کاری از جمله توجه ویژه به مسکن مهر، تقویت کمی و کیفی شوراهای سازش، هیئت‌های حل اختلاف و هیئت‌های تشخیص، به حداقل رساندن حوادث کار و سوانح حوزه کارگری و دیگر اقدامات مهم دیگر را در پیش داریم که باید در سال جاری اجرایی شود.

وی با اشاره به تعاونی‌های مسکن مهر استان بیان داشت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در زمینه مسکن‌ مردم حوزه مسکن مهر است که در این زمینه نیز استان اصفهان دارای حدود 305 تعاونی مسکن مهر است که متولی ساخت و ساز بالغ بر 32 هزار واحد مسکونی در سراسر استان بوده و باید تا اواسط سال آینده به نتیجه برسد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به سازش رساندن شکایت‌های واصله کارگری و کارفرمایی تاکید داشت و تصریح کرد: دستگاه ما به یک بخش شبه قضایی تشبیه شده و هر سال نیز بالغ بر 30 هزار شکایت در استان وجود دارد که این نوع وضعیت کار را برای ما سخت کرده است در نتیجه در تلاش هستیم که قبل از شکل گرفتن پرونده‌های شکایت آن دعوی در شورای سازش که متشکل از کارگر و کارفرما هستند به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: این اداره‌کل در پی به حداقل رساندن حوزه شکایت‌ها و بردن آن به سوی سازش است که 64 درصد پرونده شکایات در 285 شورای سازش منجر به رفع اختلاف طرفین شد و بقیه پرونده‌ها در 34 هیئت تشخیص و 12 هیئت حل اختلاف در 25 درصد منجر به سازش شد.

قادری ساماندهی جدی اشتغال اتباع بیگانه را یکی از اولویت‌های مهم این اداره‌کل عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از کارگران افغانی شاغل در ایران دارای مجوز و به صورت قانونی هستند که برای آنها کارت صادر شده و عده‌ای دیگر نیز به صورت غیر قانونی به کار مشغول هستند.

وی اضافه کرد: حدود 300 هزار نفر اتباع قانونی در ایران هستند که حدود 170 هزار نفر از آنها به صورت قانونی و بقیه به صورت غیر قانونی مشغول به کار هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اقدامات دیگر این اداره‌کل در سال جاری بیان داشت: توجه به سه‌جانبه‌گرایی از جمله برنامه‌های این اداره‌کل است که هر چه مشارکت ما با شرکای اجتماعی بیشتر باشد نتیجه کار نیز مطلوب‌تر می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تعاون در استان گفت: هر کاری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، اگر ما به تعاون اعتقاد داشته باشیم باید اصل 44 قانون اساسی به صورت کامل اجرایی شود.

قادری ادامه داد: برای ایجاد تعاونی‌ در استان پی‌گیری‌هایی انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در سال جاری تصریح کرد: مسئله‌ای که برای این اداره‌کل مهم بوده و در راستای شعار سال جاری است توجه به حوزه ایمنی و بهداشت محیط کار است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اقدامات در زمینه حوزه ایمنی و بهداشت را یک کار زیربنایی و اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید در زمینه حوادث و موانعی که برای کارگران در محیط کار ایجاد می‌شود را به حداقل ممکن برسانیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر 18 هزار نفر ساعت آموزش بهداشت محیط کار داده‌ایم که در سال جاری نیز از اولویت‌های ما شمرده می‌شود.

قادری به یک مسئله کلیدی در راستای اولویت‌های این اداره‌کل اشاره کرد و افزود: اجرایی و عملیاتی کردن سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان است از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل است.

وی بیان داشت: در حوزه اشتغال در حال حاضر دستگاه‌های زیادی کار کرده‌اند و باید هم کار کنند، قرار نیست که فقط ما متولی اشتغال باشیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: به منظور هم‌افزایی بیشتر و مشخص کردن تمام ظرفیت‌های شهرستان‌ها مجموعه دولت و وزارتخانه متبوعه مصمم شده‌اند که سند توسعه اشتغال را به عنوان سند راهبردی تدوین کنند که تاکنون مقدمات آن نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: ممکن سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سه ماهه نخست سال جاری اجرایی شود.

قادری از تأمین اعتبارات لازم برای سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سخن گفت و بیان داشت: این سند به تمام استان‌ها‌ و با مشارکت آنها تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یکی از قوانین مجلس حمایت از مشاغل خانگی و خوداشتغالی است، گفت: در این زمینه 210 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرده و تاکنون 80 درصد مجموع طرح‌های این بخش در حوزه مشاغل خانگی محقق شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اصفهان اشاره کرد و افزود: برای روان‌سازی مصوبات شورای‌عالی اشتغال سال گذشته 17 جلسه با حضور استاندار تشکیل و 205 مصوبه در خصوص اشتغال تصویب شد.

وی نرخ بیکاری، اشتغال را چشم‌اندازهای پیش‌بینی شده این سند عنوان کرد و ادامه داد: برای نهایی شدن سند توسعه اشتغال از پتانسیل دانشگاهیان استفاده شده است.

قادری با اشاره به کارت‌های اعتباری واگذار شده به کارگران تصریح کرد: با وجود اقدام وزیر کار مبنی بر ارائه کارت‌های اعتباری به کارگران در غالب وام، پی‌گیری‌های انجام شده بر دریافت این مبلغ از سیستم بانکی به صورت کامل سر کار نیامده است.

وی گفت: برای اجرای این طرح در سال گذشته اولویتی را مشخص کردند مبنی بر اینکه تعداد محدودی از کارگرها و هفت تا هشت شرکت استان مشمول دریافت این وام شدند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول