اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس خبر داد

1200 نفر در فردوس معتکف می‌شوند/معتکفین روزشماری می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از یک‌هزار و 200 نفر در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان شرکت کنند.

1200 نفر در فردوس معتکف می‌شوند/معتکفین روزشماری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مرادی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتکاف نوعی ریاضت و تمرین رها کردن دنیا، بریدن از خود، خانواده و خویشان، دل کندن از علاقه‌های دنیوی و لذت‌های نفسانی و گریزی از غفلت‌زدگی و خمودی به هوشیاری، نشاط، تحرک و امید است.

وی افزود: دین انسان‌ساز اسلام اعتکاف را به عنوان فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داده تا کسانی که از هیاهو و جنجال‌های زندگی مادی خسته می‌شوند، بتوانند چند روزی را با خدای خود خلوت و توسط ارتباط جان و روح با خالق هستی با ایمان و اعتقادی راسخ به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس تصریح کرد: اعتکاف زمینه توبه و بازگشت به قرآن و معنویت، دعا و استمداد از عالم غیب و بازگشت از خود مداری به خداگرایی است و بدون تردید آنها که مسئولیت‌های حساس‌تر و بزرگ‌تری دارند بیش از دیگران به خودسازی و اعتکاف نیاز دارند.

مرادی یادآور شد: در سال جاری سنت حسنه اعتکاف در سه مسجد شهری و سه مسجد روستایی در سطح شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

وی گفت: در مراسم اعتکاف سال گذشته بیش از یک‌هزار و 270 نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز بیش از یک‌هزار و 200 نفر در این مراسم معنوی حضور یابند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس به استقبال زیاد جوانان برای ثبت نام در مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: مسجد جامع قدیم ویژه برادران و مصلی امام خمینی(ره) نیز ویژه خواهران معتکف آماده‌سازی و مراسم معنوی اعتکاف در مساجد روستاهای باغستان علیا، باغستان سفلی و سرند نیز برگزار می‌شود.

مرادی برگزاری گفتمان دینی با موضوع جوان و معنویت، تشکیل حلقه‌های معرفت با موضوعات مختلف، برگزاری مراسم ولادت امام علی(ع) در جمع معتکفین، برگزاری ختم قرآن مجید و ایستگاه‌های تصحیح قرائت نماز را از برنامه‌های فرهنگی مراسم اعتکاف عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول