اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور دینی اداره تبلیغات اسلامی فردوس:

بسیاری از دانشمندان مقابل جوادالائمه (ع) تعظیم می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول امور دینی اداره تبلیغات اسلامی فردوس گفت: دانش بالای علمی جوادالائمه (ع) تعجب بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران اسلامى را برانگیخته و آنان را به تعظیم در برابر عظمت علمى امام واداشته است.

بسیاری از دانشمندان مقابل جوادالائمه (ع) تعظیم می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام محمدرضا خواجوی صبح امروز در مراسم جشن میلاد حضرت جوادالائمه (ع) در شهرستان فردوس اظهار داشت: مناظرات امام جواد (ع) و حل مشکلات بزرگ علمى و فقهى توسط آن حضرت اعجاب دانشمندان و پژوهشگران اسلامى را برانگیخته و آنان را به تعظیم در برابر عظمت علمى امام واداشته است.

وی افزود: با وجود همه تلاش‏ها و کوشش‏هایى که در هر مناسبتى از طریق مامون با هدف کوبیدن شخصیت امام جواد (ع) به‌ عمل مى‌‏آمد ولی هرگز نتوانست راه به جایی ببرد و شکست می‎خورد.

کارشناس مذهبی اداره تبلیغات اسلامی فردوس تصریح کرد: امام در بینش و نگرش قرآنی و فرهنگ شیعی از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

خواجوی یادآور شد: امام جواد (ع) در مدت کوتاه امامت خود توانست از همان خردسالی با نظام فقهی قیاس‌گرای حنفی که خلافت سلطنتی را تثبیت می‌کرد مبارزه و همانند پدر بزرگوار خویش امام رضا (ع) آن را با شکست دوباره مواجه کند.

وی گفت: امام جواد (ع) توانست افزون بر مدیریت و ربوبیت طولی خویش به عنوان خلیفة‌الله و انسان کامل در حوزه نظام امامت و ولایت به تبیین احکام الهی و آموزه‌های قرآنی بپردازد.

کارشناس مذهبی شهرستان فردوس افزود: شکست‌های پیاپی نظام خلافت سلطنت در حوزه‌های فکری و فقهی سبب شد تا این نظام نقش و تأثیر امام جواد (ع) را در ایجاد تردید در میان دانشمندان و فقها درک کند و از این رو برای رهایی از ادامه روند تلاش‌های امام جواد (ع) وی را به شهادت ‌رساندند.

در شب ولادت حضرت جواد (ع) نیز هیئت جوادالائمه شهرستان فردوس نورافشانی و چراغانی شد و مراسم جشن میلاد با مدیحه‌سرایی مداح اهل بیت (ع) ولی‌الهش آدمی همراه بود.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول