اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

گیلان در ایجاد مشاغل خانگی رتبه نخست را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از کسب رتبه نخست ایجاد مشاغل خانگی این استان در کشور خبر داد.

گیلان در ایجاد مشاغل خانگی رتبه نخست را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از مهارت‌آموزان مسابقات ملی مهارت با تبریک میلاد امام علی (ع) اظهار کرد: جوانان در توسعه و پیشرفت کشور عزم و اراده قوی دارند.

وی به رتبه نخست جایگاه ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: گیلان دارای قابلیت‌های بسیار در عرصه‌های مختلف است و از این توانمندی‌ها باید به نحو مطلوب استفاده شود.

سعادتی با بیان اینکه ایران به لحاظ دینی و اعتقادی در جایگاه نخست بین‌المللی قرار دارد، تصریح کرد: مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال نیروهای آموزش دیده تاثیرگذار است.

استاندار گیلان در اختیار گذاشتن ابزار لازم در کنار آموزش‌های علمی در ایجاد اشتغال مهارت‌آموزان را موثر خواند و یادآور شد: آموزش جوانان باید از حالت تئوریک خارج شده و فعالیت‌ها در عرصه مهارت‌آموزی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی موجب اشتغال پایدار می‌شود، ابراز کرد: امسال 164 میلیارد تومان برای طرح‌های کشاورزی در گیلان در نظر گرفته شده است.

سعادتی ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی در کشور را 500 هزار شغل عنوان کرد و گفت: امسال سهم اشتغال گیلان در بخش کشاورزی بیش از 18 هزار نفر است.

استاندار گیلان گسترش مهارت‌آموزی را سبب باز شدن گره‌های کور اشتغال دانست و بیان کرد: ابزار لازم برای ایجاد اشتغال باید در اختیار مهارت‌آموزان قرار گیرد.

وی از کسب رتبه نخست ایجاد مشاغل خانگی گیلان در کشور خبر داد و تصریح کرد: قابلیت‌های دستگاه‌های مختلف باید در ایجاد اشتغال به‌کار گرفته شود.

سعادتی بر جذب نیروهای آموزش دیده فنی و حرفه‌ای توسط بخش‌های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: مهارت‌آموزی در اشتغال پایدار تاثیرگذار است.

استاندار گیلان مهارت‌آموزی را نیازمند فرهنگ‌سازی عنوان کرد و افزود: جوانان برای مهارت‌آموزی باید به فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

وی توجه به امر مهارت‌آموزی را واجب دینی، عرفی و تجربی توصیف کرد و گفت: مهارت‌آموزی موجب نجات جامعه می‌شود.

در این مراسم از مهارت‌آموزان برتر گیلانی که در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، مقام کسب کرده بودند با لوح و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول