اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فردوس:

علائمی از تب کریمه‌کنگو در فردوس مشاهده نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از قول مساعد شهردار فردوس در راه‌اندازی سالن پیش‌سرد در کشتارگاه این شهر خبر داد و گفت: تاکنون هیچ علائمی از تب کریمه‌کنگو در شهرستان فردوس مشاهده نشده است

علائمی از تب کریمه‌کنگو در فردوس مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اسماعیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران یادآور شد: گوشت قرمز باید قبل از مصرف به مدت 24 ساعت به صورت آویزان در سردخانه یا یخچال قرار گیرد تا با ایجاد جمود نعشی و اسیدی شدن گوشت لاشه، بسیاری از عوامل بیماری‌زا از جمله ویروس عامل تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو، تب مالت و بیماری‌های انگلی در گوشت از بین رفته و عقیم‌سازی و سالم‌سازی انجام شود.

وی ادامه داد: شهروندان نیز باید از خرید گوشت‌های بازرسی نشده و بدون مهر دامپزشکی که به صورت کشتار غیرمجاز عرضه می‌شوند خودداری کنند و موقع تمیز کردن، شستن و قطعه قطعه کردن گوشت قرمز از دستکش یکبارمصرف استفاده کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس  با اشاره به اینکه تب کریمه‌کنگو در دام هیچ علائمی ندارد و این بیماری واکسن مؤثر ندارد، افزود: منازل و اصطبل‌ها در راستای کاهش کنه‌ها باید سم‌پاشی شود و دامداران نیز از جدا کردن کنه روی بدن دام با دست جدا خودداری کنند و از مواد ضدعفونی در راستای گندزدایی توالت‌ها، محیط آلوده به خون و ترشحات بیمار مصرف کنند.

اسماعیلی ورود دام غیرمجاز و قاچاق از مرزهای شرقی به کشور را عامل شیوع این بیماری عنوان کرد و یادآور شد: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو از طریق دام به انسان سرایت می‌کند.

وی همچنین از پیگیری برای راه‌اندازی سالن پیش‌سرد در کشتارگاه فردوس خبر داد و افزود: با همکاری دامپزشکی فردوس تیم کارشناسی شهرداری فردوس از کشتارگاه مشهد بازدید داشته و شهردار فردوس نیز قول مساعد برای پیگیری راه‌اندازی سالن پیش‌سرد در کشتارگاه فردوس را داده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول