اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

اختصاص 30 میلیارد تومان به کارگروه کشاورزی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس از اختصاص مبلغ 30 میلیارد تومان به کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 30 میلیارد تومان به کارگروه کشاورزی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباسعلی غلامی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس اظهار داشت: براساس اعتبار اختصاص یافته هراندازه طرح کشاورزی در چارچوب ضوابط کارگروه پیشنهاد شود مورد پذیرش قرار می‌گیرد و محدودیت مالی در این ارتباط وجود ندارد.

وی گفت: تاکنون تعداد 500 نفر متقاضی دریافت تسهیلات کشاورزی در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس توسعه و احداث واحدهای گلخانه‌ای، پروار شتر، پروار گوسفند ، پرورش شترمرغ، کاشت زرشک، گیاهان علوفه‌ای، تجهیز و نوسازی اراضی زراعی و باغی و مرمت قنوات را از جمله طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی عنوان کرد.

معاون فرماندار فردوس نیز در این جلسه بر ایجاد طرح‌های توسعه‌ای و جدید کشاورزی در شهرستان تاکید کرد و گفت: باید زمینه لازم برای سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در شهرستان فراهم شود.

محمدعلی جوان با اشاره به تناقض در تصمیم‌گیری‌های کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان افزود: در جلسه استانی که معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار حضور داشتند، مقرر شد که استعلامات مربوط به اجرای طرح‌های کشاورزی در مدت یک هفته اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه ادارات آب، برق و راه و ترابری برای موافقت با اجرای طرح‌های کشاورزی نیاز به استعلامات استانی دارند، تصریح کرد: اعلام نتیجه این استعلامات حداقل یک‌ماه طول می‌کشد در صورتی که اگر به مدیران شهرستان تفویض اختیار داده شود مدت زمان کمتری صرف اعلام نتیجه استعلامات می‌شود.

معاون فرماندار فردوس خواستار تشکیل کمیسیون استعلام برای طرح‌های بزرگ کشاورزی در شهرستان شد و گفت: با برگزاری کمیسیون استعلام، سرمایه‌گذار زمان کمتری را از دست می‌دهد و در روند اجرای طرح تسریع می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس نیز بر ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: از مجموع تعداد 500 نفر متقاضی تسهیلات بخش کشاورزی تعداد 100 نفر برای انجام مصاحبه شغلی معرفی که از این تعداد 60 نفر به سبب عدم آشنایی کافی با طرح پیشنهادی خود تایید نشدند.

حسن سروری افزود: تاکنون هیچ فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در سامانه توسعه بخش کشاورزی ثبت‌نام نکرده و به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان کشاورزی تمایلی به فعالیت در این حوزه ندارند.

در این جلسه مقرر شد کمیسیون استعلام برای طرح‌های بزرگ کشاورزی در شهرستان تشکیل و همچنین 10 درصد آب چاه‌های ادارات دولتی نظیر اداره زندان و مرکز فنی‌ و حرفه‌ای به سرجمع آب شهرستان اضافه و در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول