اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اورژانس اجتماعی فردوس خبر داد

عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی علت اصلی طلاق

خبرگزاری فارس: مسئول اورژانس اجتماعی 123 شهرستان فردوس عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی را علت اصلی طلاق در این شهرستان عنوان کرد.

عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی علت اصلی طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد فروغی ظهر امروز در جلسه کمیسیون طلاق شهرستان فردوس اظهار داشت: سال گذشته تعداد 59 پرونده طلاق از دادگستری شهرستان فردوس به اورژانس اجتماعی 123 ارجاع داده شد.

وی افزود: از این تعداد 27 مورد در دوران عقد، 15 مورد در پنج سال نخست زندگی، هفت مورد در 10 سال نخست زندگی و 10 مورد در 15 سال نخست زندگی رخ داده است.

مسئول اورژانس اجتماعی فردوس تصریح کرد: تعداد 23 پرونده طلاق به دلیل عدم آشنایی زوجین با مهارت‌های زندگی بوده که این مسئله اهمیت مشاوره قبل از ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی به آنها را مورد تاکید قرار می‌دهد.

فروغی با مقایسه آمار طلاق سال گذشته شهرستان فردوس با سال 89 یادآور شد: در سال 89 تعداد 45 پرونده طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی ارجاع و 16 مورد منجر به سازش شد در حالی که در سال 90 از مجموع 59 مورد پرونده طلاق تنها هفت مورد به سازش زوجین ختم شد.

امام جمعه موقت شهرستان فردوس نیز در این جلسه بر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: بخشی از طلاق‌های صورت گرفته ناشی از شناخت‌های کاذب قبل از ازدواج است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد مرادی به نقش موثر روحانیت در ترویج آموزه‌های دینی در ارتباط با ازدواج اشاره کرد و افزود: کارشناسان دینی باید در محافل و مجالس از اهرم مسائل مذهبی استفاده کنند.

رئیس مرکز تربیت‌معلم بنت‌الهدی‌صدر شهرستان فردوس نیز به افزایش میزان مهریه در ازدواج‌های امروزی اشاره کرد و گفت: بسیاری از دختران جوان بالا بودن میزان مهریه را سبب استحکام زندگی خود می‌دانند در حالی که باید با الگوبرداری از والدین خود صبر و قناعت را سبب تحکیم بنیان خانواده بدانند.

مهنازالسادات مهدی‌زاده افزود: برای پیشگیری از پدیده شوم طلاق باید دوران نامزدی را بدون محرم شدن طولانی کرد تا در این مدت دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای آنان برگزار شود.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول