اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی نهاوند افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی نهاوند در روستای بیان از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی نهاوند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، بعد ازظهر امروز نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی نهاوند در روستای بیان از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

فرماندار نهاوند در این مراسم ایجاد اشتغال را از طریق آموزش و کسب مهارت راهی به سوی تولید ملی خواند و اظهار داشت: بدون داشتن مهارت نمی‌توان به اشتغال پایدار رسید.

اسماعیل زارعی‌کوشا به شرایط فعلی دولت با توجه به تخصیص اعتبارات مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان اشاره کرد و ادامه داد: توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در راستای ایجاد بسترهای مناسب اشتغال و توسعه، جوانان را یاری کند زیرا همه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به مهارت‌آموزی و کسب فن می‌شود و به صورت رایگان توسط مربیان مجرب در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

وی یکی از محورهای اصلی توسعه در سطح کشور در سال 91 را توسعه کشاورزی خواند و ابراز داشت: امسال دولت توان خود را بسیج کرده تا در این بخش تحول ایجاد کند زیرا یکی از راه‌هایی که می‌توان به سادگی و با کمترین هزینه ایجاد اشتغال پایدار کرد توجه به بخش کشاورزی است.

فرماندار نهاوند افزود: بنابراین امسال در سطح روستاهای نهاوند 320 هکتار از اراضی ملی طبیعی در اختیار متقاضیان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی قرار می‌گیرد که تاکنون 900 نفر متقاضی دریافت تسهیلات و زمین شده‌اند که بر حسب اولویت به ازای هر شغل 30 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیر فنی و حرفه‌ای نهاوند نیز ابراز داشت: سالانه 3 هزار نفر از جوانان علاقه‌مند به فراگیری مهارت‌های مورد نیاز بازار کار آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

احمد سیفی از فعالیت 16 رشته ویژه برادران و شش رشته ویژه خواهران در نهاوند در مراکز فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: همچنین شش رشته در روستاها، چهار رشته در زندان و سه رشته در صنعت و ساختمان توسط مربیان مجرب آموزش داده می‌شود.

وی به رشته‌های خیاطی، گلدوزی، کامپیوتر، آرایشگری، معرق‌کاری، مجسمه‌سازی، چرم‌دوزی و چلنگری ویژه خواهران در مراکز فنی و حرفه‌ای در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: 11 آموزشگاه آزاد نیز در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیر فنی و حرفه‌ای نهاوند افزود: نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی نهاوند در روستای بیان با 50 میلیون تومان در دو طبقه و پنج رشته کامپیوتر، فیلمبرداری، عکاسی، خیاطی و آرایشگری با هدف آموزش روستاییان خواهر علاقه‌مند آماده فعالیت شده است.

وی گفت: این مرکز قادر است سالانه بیش از 300 نفر از خواهران علاقه‌مند به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش داده و گواهینامه معتبر اعطا کند.

امام جمعه نهاوند نیز در این مراسم مدرک‌گرایی بدون تخصص را بزرگترین مشکل جوانان ذکر کرد و افزود: متأسفانه اکثر جوانان به دنبال کسب مدرک هستند اما برای آموزش و فراگیری مهارت‌های مورد نیاز بازار کار اقدام عملی نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی به آیات و روایات در مورد بهره‌گیری از فنون اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند از جوانی که دنبال رزق و روزی حلال است خشنود و راضی است.

وی گفت: جامعه امروز ما نیاز اساسی به کار و تولید دارد به همین دلیل است که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول