اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به 1500 مددجوی کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان از ارائه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به یک‌هزار و 500 مددجوی زیرپوشش این نهاد در این استان در سال‌جاری خبر داد.

ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به  1500 مددجوی کردستانی

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: به منظور ایجاد شغل‌های پایدار و توام با تخصص فنی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد بحث آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآفرینی در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار گرفته است.

به گفته وی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان با همکاری و مشارکت اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان زمینه بهره‌مندی مددجویان از فراگیری این آموزش‌ها را در چند سال اخیر به‌خوبی فراهم کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: این نهاد امسال با عقد تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل فنی‌ وحرفه‌ای استان دوره‌های آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای متناسب با بازار کار را برای مددجویان واجد شرایط برگزار می‌کند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه 600 دانش‌آموز دبیرستانی و 500 نفر از سایر مددجویان این نهاد در سطح استان با توجه به بازار کار و علاقه خود در رشته‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای آموزش می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: 300 مددجوی دیگر نیز در قالب دوره استاد شاگردی نوین آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را بر اساس این تفاهم‌نامه منعقد شده فرا خواهند گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه نداشتن مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای مشکل اساسی بیکاری در این استان است، افزود: بیشتر بیکاران در این استان متاسفانه به‌دلیل عدم آشنایی با حرفه‌های مورد نیاز بازار کار نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

موسی‌نژاد از ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به بیش از 11 هزار مددجوی کردستانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش مقدماتی و تکمیلی با صرف اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد ریال به این تعداد مددجو در سال‌ گذشته بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان، انجام نیازسنجی آموزشی به منظور تعیین نوع و حجم دوره‌های آموزشی مورد نیاز، معرفی مددجویان آموزش‌دیده به ارگان‌های متقاضی نیروی کار، پرداخت حق ثبت دوره‌های آموزشی و حق شرکت در آزمون طبق تعرفه مصوب سازمان و مطابق قانون بودجه، تامین اعتبارات مورد نیاز برای دوره‌هایی که در بخش خصوصی و یا دوره‌های که به‌طور خاص برای مددجویان، مربیان و کارشناسان کمیته امداد برگزار می‌شود، فراهم‌سازی زمینه پژوهش و ارزیابی آموزش‌های مهارتی در بین جامعه مخاطب با هدف متناسب‌سازی آموزش‌ها با نیاز بازار کار را از جمله تعهدات کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) در این تفاهم‌نامه دو جانبه برشمرد.

موسی‌نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این دوره‌های آموزشی زمینه ورود بیش از پیش مددجویان به بازار کار و توانمندسازی و خودکفایی آنان را در سطح استان فراهم آورد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول