اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

تدریس 86 رشته در مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تدریس 86 رشته در مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش این استان خبر داد.

تدریس 86 رشته در مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در نخستین همایش تخصصی توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کار دانش در آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: از این تعداد رشته یاد شده 62 رشته در مدارس کاردانش و 24 رشته در مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای تدریس می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تنوع رشته‌های تحصیلی در هنرستان‌های استان کردستان مطلوب است، افزود: باید زمینه جذب دانش‌آموزان در تمامی رشته‌ها به صورت متوازن و مناسب با بازار کار فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در مدارس استان 40 درصد است، بیان کرد: باید این سهم در سال‌‌جاری به 50 درصد ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: توجه به بازار کار و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با توجه به استعداد و یادگیری آنها امری ضروری است و باید دانش‌آموزان را به سمت رشته‌هایی هدایت کرد که نیاز بازار کار است.

* تحصیل 14 هزار و 985 دانش‌آموز در هنرستان‌های کردستان

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این همایش از تحصیل 14 هزار و 985 دانش‌آموز در هنرستان‌های استان خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز در پایه‌های دوم و سوم متوسطه در سطح مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیلند.

طالب محمدی افزود: از این تعداد 7 هزار و 976 نفر در پایه دوم هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: در مجموع 40 درصد دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم متوسطه استان زیرپوشش این آموزش‌ها هستند و در زمینه‌های شغلی صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر قرار دارند.

وی همچنین به اهداف برگزاری همایش یاد شده پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این همایش ارتقا کمی و کیفی آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در هنرستان‌های سطح کردستان است تا با تربیت تامین نیروی کار برای بسیاری از مشاغل در جامعه تلاش شود.

محمدی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش مورد توجه بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان است، بیان کرد: هنرستان یکی از نیازهای ملی و فنی در جامعه به شمار می‌رود و نخستین هنرستان در سال 1346 در رشته‌های صنعتی ماشین‌آلات، برق و ساختمان راه‌اندازی شد.

وی تعداد هنرستان‌ها را تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پنج هنرستان با 350 هنرآموز اعلام کرد و ادامه داد: در سال‌جاری در کردستان 38 هزار دانش‌آموز در رشته‌های نظری، فنی‌و‌حرفه‌ای، کاردانش در پایه‌های دوم و سوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

وی در سخنان خود اضافه کرد: هم‌اکنون 17 درصد کل دانش‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند و نرخ فارغ التحصیلی در کردستان 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول