اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان:

سازمان صنایع و معادن روی معادن فاقد مسئول فنی نظارت ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سابق سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان گفت: عدم کنترل سازمان صنایع و معادن استان روی معادن فاقد مسئول فنی و عدم تعیین تکلیف وضعیت پروانه اشتغال اشخاص حقوقی از مشکلات مهم سازمان نظام مهندسی معدن است.

سازمان صنایع و معادن روی معادن فاقد مسئول فنی نظارت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدابراهیم توکلی‌دهکردی امروز در مراسم مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته طبق روال سالیانه ارکان سازمان اعم از تمام گروه‌های تخصصی (معدن، زمین‌شناسی، نقشه‌برداری و متالورژی) و کمیته تشخیص صلاحیت و شورای انتظامی و هیئت تحریریه خبرنامه به فعالیت خود ادامه داده و در خصوص موارد ارجاعی هیئت مدیره، پیشنهادات و نظرات خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: شورای انتظامی استان نیز هشت فقره شکایات فی‌مابین مسئولان فنی و دارندگان پروانه‌های معدنی را رسیدگی کرده که سه مورد از این شکایات در دست بررسی بوده و سه مورد نیز با توجه به محرز بودن تخلف اعضا نسبت به صدور حکم اقدام شد.

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان با اشاره به کمیته تشخیص صلاحیت سازمان اظهار داشت: این کمیته براساس دستورالعمل مربوطه مدارک متقاضیان را پس از بررسی، برای صدور پروانه اشتغال و یا تمدید اعتبار به دفتر نظارت و ایمنی وزارت صنایع و معادن ارسال کرده که از تعداد 411 پروانه اشتغال صادره، 11 نفر پایه ارشد، 60 نفر پایه یک، 135 نفر پایه دو و 205 نفر پایه سه هستند.

وی تصریح کرد: به منظور همکاری با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و با توجه به ضرورت آموزش داوطلبانی که متقاضی معرفی به عنوان کارشناس طرح‌های متقاضی وام از طریق صندوق بودند، دوره آموزشی نرم‌افزار کامفار برای تعداد هشت نفر از اعضای دارای پروانه اشتغال حداقل پایه دو، برگزار شد.

توکلی با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته گفت: در سال گذشته نیز اقدامات لازم برای تمدید مهلت اعتبار تفاهم‌نامه‌های مربوط به تسهیلات رفاهی جهت استفاده عموم اعضای سازمان نظیر ویلای چادگان و تسهیلات بیمه‌ای شامل بیمه خودرو و نیز بیمه تکمیل درمان گروهی، صورت گرفت.

وی افزود: به منظور ارتقا سطح فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان اعضای محترم سازمان نیز توافقنامه همکاری میان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی معدن استان برای مدت یک سال تنظیم شد که با نهایت تأسف به علت عدم استقبال اعضا به صورت مسکوت باقی مانده است.

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته که سومین سال فعالیت صندوق پس‌انداز و قرض‌الحسنه سازمان بود، تعداد 30 نفر از اعضای سازمان ضمن استقبال از فعالیت صندوق، ‌به عضویت صندوق درآمدند.

وی در زمینه چگونگی اعطای تسهیلات صندوق گفت: هیئت مدیره صندوق با برگزاری جلسات مختلف و بررسی مدارک متقاضیان اخذ تسهیلات، موفق به پرداخت 46 فقره وام 20 میلیون ریالی شده و امید است با استقبال بیشتر اعضا و ارائه خدمات متقابل توسط هیئت مدیره صندوق، شاهد موفقیت و فعالیت بیشتر صندوق قرض‌الحسنه سازمان باشیم.

توکلی از مشکلات سازمان نظام مهندسی معدن استان سخن گفت و اظهار داشت: نداشتن دفتر ملکی سازمان که در حال حاضر مانند گذشته دفتر استیجاری موجود سبب تحمیل هزینه زیادی به سازمان می‌شود.

وی به عدم امکان اجرای دقیق شرح شغل‌ها که مشکلات زیادی در سال جاری به همراه داشته اشاره و تصریح کرد: عدم وجود دستورالعمل واحد و مدون برای ارجاع کار به ویژه در مورد طرح‌ها و نقشه‌ها، عدم تعیین تکلیف رسته‌های کانه‌آرایی و فرآوری و متالورژی استخراجی و کاردان‌ها از دیگر مشکلات فراروی این سازمان است.

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان ادامه داد: مشکلات جدی در زمینه ظرفیت اشتغال دارندگان پروانه اشتغال از جمله عدم تناسب میزان ظرفیت اشتغال در پایه‌های مختلف و اجرای دستورالعمل کاهش ظرفیت اشتغال افراد شاغل تمام وقت به میزان 12 نفر ماه که موجب حذف بخش اعظم ظرفیت اشتغال استان می‌شود نیز یکی دیگر از چالش‌های پیش آمده برای این سازمان است.

وی به مشخص نبودن دقیق قیمت خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و بیان داشت: عدم امکان به‌کارگیری مسئولان فنی تمام وقت در معادن و عدم تطبیق دستورالعمل با وضعیت موجود و در نتیجه عدم امکان تطابق به وضعیت اکثریت معادن کشور و استان با دستورالعمل‌های موجود از دیگر مشکلات سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان است.

توکلی گفت: مشکلات متعدد در ارتباط با مسئولان فنی معادن استان از جمله عدم پرداخت حق‌الزحمه مسئولان فنی توسط معدن‌کاران و عدم ارسال دستورالعمل یا راهکار مناسبی از طرف شورای مرکزی برای رفع این مشکل چالشی است که سازمان با آن رو به ‌رو شده است.

وی تاکید کرد: موارد مطرح شده و دیگر مشکلات موجود علت اعتراضات وسیع مسئولان فنی و معدن‌کاران شده و سازمان نیز امکان پاسخ‌گویی مناسب را نیز ندارد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول