اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال امضای تفاهم‌نامه کمیته امداد و فنی حرفه‌ای

مددجویان مستعد کارآموزی به فنی و حرفه‌ای یزد معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: به دنبال امضای تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، مددجویان مستعد کارآموزی کمیته امداد به فنی و حرفه‌ای یزد معرفی می‌شوند.

مددجویان مستعد کارآموزی به فنی و حرفه‌ای یزد معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان یزد و کمیته امداد به منظور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای مددجویان کمیته امداد، با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: در راستای سند کاهش فقر استان یزد و کیفیت‌بخشی سطح دانش فنی و حرفه‌ای جامعه و ایجاد و ارتقای توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای اقشار محروم و آسیب‌پذیر به ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد منعقد شد.

حبیب‌الله کارگر خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از فرصت‌های آموزشی و افزایش دسترسی به فرصت‌های شغلی موجود منعقد شد.

وی بیان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه با اهداف ارتقای سطح فنی و حرفه‌ای جامعه هدف در راستای توسعه مشاغل و افزایش دسترسی جامعه هدف به فرصت‌های شغلی با ثبات از طریق آموزش مهارت صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان زیر پوشش مقطع متوسطه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان فارغ‌التحصیل هم‌چنین افراد بیکار شغل‌پذیر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، تدوین استانداردهای آموزشی و برگزاری آزمون‌های مهارتی و ارائه گواهینامه مهارت از تعهدات اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

کارگر تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در این تفاهم‌نامه را شناسایی مستعدان نیازمند زیر پوشش و معرفی به فنی و حرفه‌ای، مساعدت در شناسایی رشته‌های جدید آموزشی فنی و حرفه‌ای به مددجویان، همکاری و مشارکت در امر برگزاری سمینارها و همایش‌ها در آموزش و معرفی مکان برای برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه مددجویان عنوان کرد.

وی این تفاهم‌نامه را از تاریخ ابلاغ به مدت دو سال پس از تأیید مقامات سازمان قابل اجرا دانست.

کارگر با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بیان کرد: حرفه‌آموزی به عنوان مقدمه ایجاد شغل در فرآیند اصلاح و تربیت نقش بی‌بدیلی دارد و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی٬ حمایت از کار در گروی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی است که در نهایت زمینه حمایت از کار ایرانی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول