اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم خبر داد

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: یک میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی‌نژاد در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره "ملی بتن اقتصادی" که در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با خیزش علمی، رشد و علم هسته‌ای کشورمان مشکل دارد، اما مردم ایران با توانمندی‌های علمی خود بهترین الگو در سرتاسر دنیا شناخته می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه علم یک قدرت است، گفت: علم اگر در دست مسلمان و یک انسان الهی باشد عملکردش این است که معروف را با همه ابعادش در جامعه حاکم می‌سازد و منکر را با تمام ابعادش از جامعه برمی‌کند، هم‌چنین جامعه‌ای را فراهم می‌کند که انسان‌ها به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.

وی در ارتباط با اینکه علم اندیشه را می‌سازد و تزکیه، اخلاق و رفتار انسان را می‌سازد، اظهار کرد: ایمان به علم جهت می‌دهد و انسان الهی مایوس نمی‌شود بلکه ایده‌های ناب به ذهنش می‌آید.

وی ادامه داد: جایگاه علم و اهمیت علم اگر در دست انسان الهی باشد، سبب پیشرفت و ترقی جامعه می‌شود.

مهدی‌نژاد تاکید کرد: باید به طور جدی علمی را پی‌گیری کنیم که مشکل‌گشا و به کار جامعه بیاید، هم‌چنین باید فعالیت‌های علمی ما هدفمند باشد که این هدفمندی نیاز به هوشمندی افراد جامعه دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور با اشاره به برگزاری مسابقات "ملی بتن اقتصادی" این فعالیت را ارزشمند توصیف کرد و گفت: تمام 144 تیم شرکت‌ کننده در این مسابقات برنده هستند.

وی با طرح این پرسش که چرا امروزه تجهیزات الکترونیکی را اکثراً تعمیر نمی‌کنیم و هنوز خراب نشده دنبال تعویض و یا خرید مدل دیگری هستیم در حالی که قبلاً امکان داشت همان وسیله را چندین مرتبه تعمیر می‌کردیم، خاطرنشان کرد: امروز دنیا دچار انقلاب علمی شده و این انقلاب چهره‌های زندگی را تغییر داده است.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه 31 پارک علم و فناوری در سطح کشور داریم، گفت: مراکز رشد ایده‌های نخبگان و تحصیل‌کردگان جامعه را تبدیل به محصول و فرصتی ایجاد می‌کند تا بازار پیدا کنند، هم‌چنین برای تاسیس شرکت به آنان کمک می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: 3 هزار شرکت علمی و فناوری در سطح کشور وجود دارد که حدود 20 هزارفن‌آور در این مراکز مشغول کار هستند و امروز نخبه‌ای در کشور وجود ندارد که بگوید من ایده‌ای دارم و کسی نیست کمکم کند.

در اختتامیه این جشنواره؛ تیم‌های "آرشام" دانشگاه آزاد اسلامی ،"عمران محیط زیست"دانشکده علمی کاربردی محیط زیست و "امیرکبیر 2" دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان رتبه‌های برتر این مسابقات انتخاب شدند.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول